اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 مرداد 1399 / کد مطلب: 14315 / نظرات: 0


دانشگاه حکیم سبزواری پنج میلیارد ریال قرارداد با بخش صنعت امضاء کرد


دانشگاه حکیم سبزواری پنج میلیارد ریال قرارداد با بخش صنعت امضاء کرد
رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه طی یک سال گذشته ۱۰ قرارداد کاربردی با مبلغ پنج میلیارد ریال با بخش صنعت امضاء کرده است.

دکتر علی اصغر مولوی سه‌شنبه شب در نشست خبری افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت در رفع مشکلات تولید موثر است و این دانشگاه با برخی شرکت‌های صنعتی منطقه، آب منطقه‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد امضا کرده است.

وی ادامه داد: برای ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت، برطرف کردن نیازهای علمی و صنعتی، جذب و هدایت اعتبارات پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی صنایع و سازمان‌ها، دفتر صنایع در دانشگاه حکیم راه‌اندازی شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین با اشاره به فعالیت مرکز رشد این دانشگاه گفت: هم اکنون ۳۹ واحد فناور در این مرکز فعالیت دارند که تعدادی از آنها به مرحله تولید محصول رسیده است.

وی افزود: امسال سه واحد جدید فناور در زمینه تهیه فتوکاتالیست مبتنی بر اکسید تنگستن برای تبدیل گاز نیتروژن به آمونیاک، شرکت پردازش سیر آفاق با ایده طراحی سامانه جامع حراست با نام رصد و ساخت دستگاه عایق جا زن تمام اتوماتیک در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری پذیرش و فعال شده است.

دکتر مولوی با اشاره به اقدامات پژوهشی این دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا نیز ادامه داد: تاکنون ۲۰ طرح و ایده پژوهشی پیرامون ویروس کرونا از سوی محققان و استادان این مرکز آموزشی ارائه شده که هفت مورد از این طرحها به مرحله اجرا و بهره‌برداری کاربردی رسیده‌اند.

وی گفت: احداث "کابین امواج ضدعفونی" جهت کاهش بار ویروسی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی، "دستگاه اکسیژن سنج خون" (Pulse Oximeter) برای پایش وضعیت سلامت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و "دستگاه ضدعفونی پدالی" با هدف موثرتر نمودن فعالیت‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از جمله این طرح‌های پژوهشی است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: طرح پایش و بررسی شیوع کرونا در سکونتگاه‌های روستایی سبزوار و سه سامانه رایگان مشاوره سلامت در حوزه‌های مختلف روانشناختی و آسیبهای اجتماعی از دیگر طرح‌های اجرایی این دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.