اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 مرداد 1399 / کد مطلب: 14329 / نظرات: 0


آئین چادرپوشان حسینیه قنادها در سبزوار برگزار شد


آئین چادرپوشان حسینیه قنادها در سبزوار برگزار شد  آئین چادرپوشان حسینیه قنادهای سبزوار همزمان با آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه به نشانه خیمه‌ گاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم که قدمت ۸۰ ساله دارد هر سال به نشانه خیمه گاه حضرت امام حسین (ع) بوسیله اعضای هیات امنای مساجد این شهر با دود کردن اسپند، چاووشی و قربانی کردن گوسفند در حسینیه قنادهای سبزوار برگزار می‌شود.
محسن برآبادی افزود: این مراسم پس از وقفه یک ساله که بر اثر حریق و نابودی چادر حسینیه قنادها رخ داده بود پس از خریداری چادر توسط خیران و اعضای هیات امنای مساجد بار دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مراسم پس از برپایی چادر و خیمه از حیاط حسینیه به عنوان تکیه استفاده می‌شود و تا یازدهم محرم مراسم عزاداری و تعزیه در این مکان برگزار می‌گردد که امسال نحوه برگزاری مراسم تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: قدمت حسینیه قنادهای سبزوار به اواخر دوره قاجاریه می‌رسد که در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و مراسم چادرپوشان این حسینیه نیز سال ۱۳۹۵ در ردیف آثار ملی قرار گرفت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.