اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 2 مهر 1399 / کد مطلب: 14375 / نظرات: 0

فرماندار:


شهرستان داورزن در آستانه تحول اقتصادی است


شهرستان داورزن در آستانه تحول اقتصادی است فرماندار داورزن در استان خراسان رضوی این شهرستان را در آستانه تحول اقتصادی توصیف و بیان کرد: در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، ۳۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۱۷ نفر در این شهرستان در حال اجراست.

حسین اسدالهی  افزود: این ۳۰ پروژه مربوط به بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی بوده که تاکنون اجرای شش مورد از آنها به پایان رسیده و هم‌اینک در حال بهره‌برداری هستند.
وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری را بیشتر کرده به طوری که با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی شامل نواحی صنعتی داورزن و بیزه و مجتمع های گلخانه‌ای ریوند و صدخرو، روند سرمایه گذاری در این منطقه تسریع می‌شود.
فرماندار داورزن گفت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سربداران یکی از طرح‌های مهم این شهرستان است که با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۳۰۰ نفر در این کارگاه بزرگ مشغول کار هستند.  
وی افزود: از دیگر طرح‌های اقتصادی که در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی اجرایی شده، طرح سیم و کابل روناک داورزن است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
داورزن بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ از سبزوار جدا شد و به شهرستان ارتقا یافت.
این شهرستان ۲۱ هزار نفری با ۲ بخش، چهار دهستان و یک شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی مبتنی بر توسعه اقتصاد روستا است که اجرای آن از دی‌ ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده است. در اجرای این طرح ‌هزار و ۲۵۶ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در استان به امضا رسیده که از این میزان طی یک سال گذشته ۲۳۱ طرح با هزینه ۱۱ هزار میلیارد تومان و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی به بهره‌برداری رسیده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.