اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 3 مهر 1399 / کد مطلب: 14378 / نظرات: 0


افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سوت نشاط را در سبزوار به صدا درآورد


افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سوت نشاط را در سبزوار به صدا درآورد  تکمیل و بهره برداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سبزوار، سوت نشاط و سلامت را در این منطقه از استان خراسان رضوی به صدا درآورد و با پایان حسرت چندین ساله ورزشکاران، کام مردم و جوانان این منطقه شیرین شد.

وجود ظرفیت های ورزشی بسیار در سبزوار به خصوص در رشته های فوتبال و دو و میدانی، مسوولان را در دهه ۱۳۸۰ مجاب به ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در این شهر کرده بود.

پس از تحقیقات و پژوهش‌های لازم  سرانجام ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران در سال ۱۳۸۴ آغاز شد. این مجموعه ورزشی که در ابتدا قرار بود طی سه سال به بهره برداری برسد، به سبب نبود اعتبارات سالها رها شده بود و امیدی به تکمیل آن نبود.

با نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت های ورزشی و تکمیل طرحهای نیمه تمام سرانجام انتظار ۱۵ ساله مردم سبزوار محقق شد و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران به عنوان یکی از دستاوردهای درخشان این دولت در این منطقه  افتتاح شد.

زمینه مساعد برای توسعه ورزش در سبزوار فراهم شد

یک کارشناس حوزه ورزش سبزوار در این زمینه گفت: با بهره برداری از ورزشگاه سربداران زمینه مساعد برای توسعه ورزش و استعدادهای درخشان ورزشی در این شهرستان فراهم شد.

امید صدیق مجرد افزود: این زمین مناسب فوتبال با چمن مصنوعی شرایط مطلوبی برای تیم‌های ورزشی ایجاد کرده و حتی شرایط برای حضور تیمی از سبزوار در لیک دسته اول و برتر فوتبال کشور فراهم می‌شود.

وی از دیگر مزایای این ورزشگاه را وجود پیست تارتان دو و میدانی دانست و ادامه داد: سبزوار با داشتن دو ورزشکار قهرمان کشوری در رشته  دو و میدانی، تاکنون پیست استاندارد برای تمرین نداشت و دو و میدانی کاران آن مجبور بودند برای تمرین به سایر شهرستان‌ها مراجعه کنند.

این  کارشناس حوزه ورزش شهرستان سبزوار گفت: هم اکنون فاز نخست این ورزشگاه به بهره برداری رسیده و یکی از مطالبات  مردم پیگیری فاز دوم این ورزشگاه است.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کیفیت فوتبال سبزوار را ارتقا می‌دهد

سرپرست هیات فوتبال سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان تاکنون از یک ورزشگاه مناسب و استاندارد محروم بود که بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری با امکانات سخت افزاری مناسب کیفیت و کلاس فوتبال سبزوار را ارتقا می‌دهد.

ابراهیم ایزی با بیان اینکه پنج مدرسه فوتبال در سبزوار کار استعدادیابی را در این رشته ورزشی انجام می‌دهند، افرود: با افتتاح این ورزشگاه  زمینه استعدادیابی در رشته فوتبال بیش از گذشته فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دو گروه ۱۲ تیمی فوتبال در لیگ برتر و دسته اول فوتبال شهرستان حضور دارند و یک تیم برای حضور در لیگ دسته اول خراسان رضوی اعلام آمادگی کرده است.

دولت به وعده خود عمل کرد

رییس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز گفت: برای تکمیل این ورزشگاه از محل اعتبارات سفر دو سال گذشته رییس جمهوری به شهرستان سبزوار ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که از محل بخشی از این اعتبارات، فاز نخست این ورزشگاه به بهره برداری رسید.

مجید نصرالله زاده افزود: این ورزشگاه از طرح‌های مهم عمرانی و ورزشی نیمه تمام سبزوار بود که یکی از عوامل مهم تکمیل نشدن آن عدم پرداخت به موقع اعتبارات تخصیص یافته در سنوات گذشته بود.

وی با بیان اینکه ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سبزوار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود ادامه داد: این ورزشگاه ۶۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده دارد که برای ساخت و تکمیل آن تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت: هم اکنون فاز نخست این ورزشگاه ۱۵هزار نفری شامل زمین چمن، پیست تارتان، رختکن، صندلی ها و سرویس های بهداشتی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با توجه به استعدادهای خوب، نونهالان و نوجوانان این شهرستان از پیست تارتان دو و میدانی محروم بودند که با بهره برداری این ورزشگاه و پیست تارتان مشکلات این بخش نیز برطرف شده است.

اماکن ورزشی تحت نظارت اداره ورزش و جوانان سبزوار شامل ۶ سالن سرپوشیده، سه مجموعه ورزشی شهیدان مظهری، حقانی، سربداران و بیش از ۶۰ باشگاه خصوصی در رشته های مختلف ورزشی است.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیأت ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.