اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 آذر 1399 / کد مطلب: 14421 / نظرات: 0


بسیج مستضعفان بسیج ظرفیت‌ و استعدادهای پابرهنگان است


بسیج مستضعفان بسیج ظرفیت‌ و استعدادهای پابرهنگان است  سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در بیانیه‌ای به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج مستضعفان یکی از مهمترین نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی و بسیج ظرفیت‌ها و استعدادهای پابرهنگان است که استعمار و استکبار سال‌ها عزت و استقلال و خودباوری آنان را لگدمال کرده بود.

در ادامه این بیانیه که به مناسبت هفته بسیج صادر شده آمده است: یکی از بزرگترین هنرهای امام خمینی (ره) علاوه بر واژه سازی متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی، نهادسازی دینی و انقلابی بود.

این بیانیه می‌افزاید: امام خمینی (ره) با فرمان تشکیل بسیج که در سال‌های اول انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از تهاجم نظامی صدامیان تشکیل شد، در کنار نیروهای مسلح و ارتش انقلابی جوانان پرشور انقلابی را به عرصه دفاع مقدس فراخواند و با توجه به جغرافیای توحیدی ترسیم شده توسط امام راحل، جوانان بسیجی در عرصه دفاع مقدس خوش درخشیدند و طنین دل انگیز شاگردان مکتب خمینی (ره) در مدرسه عشق، جهانیان را متوجه خود کرد.
سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در بیانیه خود با گرامیداشت هفته بسیج و یادآوری نام و یاد شهدای بسیجی ادامه داد: تفکر بسیج و بسیجی و استفاده از ظرفیت این نهاد ارزشمند و نهال آبیاری شده با خون محمدی روشن‌ها، برونسی‌ها ، کاوه‌ها، عاصمی‌ها، شوشتری‌ها، رضوی‌ها، سلیمانی‌ها و هزاران بسیجی در عرصه‌های علمی، سلامت، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید سرلوحه همه دستگاه‌های دولتی و مردمی قرار گیرد.
این بیانیه می‌افزاید: این نهاد مردمی، جهادی و مخلص همان گونه که از ابتدایی‌ترین روزهای دفاع مقدس در سنگر جهاد و مقاومت پاسدار مرزهای جغرافیایی بوده است امروز پاسدار مرزهای عقیدتی، فرهنگی و دینی است. امروز نگاه مستضعفان و پابرهنگان جهان به بسیجیان و پایگاه‌های مقاومت در سراسر جهان است.

در ادامه بیانیه آمده است: این سازمان انتظار دارد رسانه‌ها و اصحاب رسانه و مطبوعات در خط مقدم روشنگری و آگاه سازی با تولید محتوای ارزشمند و هدفمند در برابر جنگ رسانه‌ای استکبار پاسدار ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند.

۳۰ آبان تا ششم آذر ماه به هفته بسیج نامگذاری شده است. بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد.

۲ هزار و ۱۰۰ خبرنگار، عکاس، فیلمبردار، مستندساز و فعال رسانه‌ای در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که هزار و ۳۲۰ نفر از این تعداد عضو سازمان بسیج رسانه این استان هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.