اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 آذر 1399 / کد مطلب: 14428 / نظرات: 0


۷۰۰ واحد صنفی متخلف از محدودیتهای کرونایی در سبزوار تذکر گرفتند


۷۰۰ واحد صنفی متخلف از محدودیتهای کرونایی در سبزوار تذکر گرفتند
 رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: در اعمال محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه تا کنون ۷۰۰ واحد صنفی متخلف در سبزوار تذکر گرفته و یا اخطار کتبی دریافت کرده‌اند و ۶۵ واحد صنفی متخلف که با وجود اخطار، دوباره به فعالیت غیر قانونی خود ادامه داده بودند مهر و موم شده‌اند.

علی کیانی افزود: عمده تخلف واحدهای صنفی سبزوار که مشمول تعطیلی دو هفته‌ای شده‌اند فعالیت غیر رسمی یا فعالیت در حالت کرکره‌های نیمه باز بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد مشاغل گروه ۲، سه و چهار این شهر که مشمول تعطیلی دو هفته‌ای شده‌اند از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی می‌کنند.

رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: تیم‌های بازرسی شامل فرمانداری، اصناف، صنعت و معدن، بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی، بسیج و تعزیرات در سبزوار فعال هستند.

کیانی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، این محدودیت‌ها شامل مشاغل گروه یک شامل نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی و مشاغل فنی نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، توصیه‌های بهداشتی به سایر واحدهای صنفی این شهر ابلاغ شده است و چنانچه واحدی تخلف کند با آن برخورد می‌شود.

او اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.

۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.


طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ تن  رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
ایرنا
 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.