اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 دي 1399 / کد مطلب: 14448 / نظرات: 0


معین‌ اقتصادی ویژه بانوان در سبزوار فعال شد


معین‌ اقتصادی ویژه بانوان در سبزوار فعال شد
معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار گفت: یک معین‌ اقتصادی به منظور توانمندسازی بانوان و با رویکرد توسعه مشاغل خانگی برای این قشر از جامعه در این شهرستان فعال شد.

حسین فیض‌آبادی افزود: این معین اقتصادی با عنوان "کانون توسعه فرهنگی گلچین سبزوار" در حوزه اشتغال و توسعه مشاغل خانگی، صنایع دستی، پوشاک، مشاغل خرد کشاورزی و پرورش قارچ فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا صندوق‌های خرد اشتغال زنان ایجاد شده که پس از مشارکت و سرمایه گذاری اندک اعضا، تسهیلات کم بهره بانکی بر مبنای طرح و مهارت بانوان پرداخت می شود.

معاون فرماندار سبزوار گفت: معین‌های اقتصادی این شهرستان در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۸۵۰ فرصت شغلی در رشته‌های تولید تابلو فرش، فرش دستباف، کشاورزی و گیاهان دارویی ایجاد کرده‌اند.

فیض آبادی افزود: این فرصت‌های شغلی را پنج معین اقتصادی شامل شرکت‌های تعاون روستایی مهرنشانی، مزرعه مروارید، تعاونی عشایری، اتحادیه تعاون روستایی و بانک صنعت و معدن ایجاد کرده اند.

تاکنون در چارچوب اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که ابتکار علیرضا رزم‌حسینی استاندار پیشین خراسان رضوی بوده است، ۲۱ سند همکاری با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی شهرستان سبزوار منعقد شده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.