اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 فروردين 1400 / کد مطلب: 14505 / نظرات: 0


نتیجه ۵۵ درصد آزمایش‌های کرونا در شهرهای غرب خراسان رضوی مثبت است


نتیجه ۵۵ درصد آزمایش‌های کرونا در شهرهای غرب خراسان رضوی مثبت است
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه بیش از ۵۵ درصد آزمایش‌های روزانه کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد مثبت است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: هم‌اینک روزانه حدود ۳۰۰ نمونه‌گیری در این دانشگاه انجام  می‌شود که نتیجه آزمایش ۵۵ درصد نمونه‌ها مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان سبزوار بحرانی و حاد است و تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار نسبت به هفته گذشته حدود چهار برابر بیشتر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ طی روزهای اخیر، آمار بیماران کرونایی بستری شده در این شهرستان به ۲۰۰ نفر رسیده و حدود ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان واسعی سبزوار تکمیل شده است.

مسلم با بیان این که ویروس جهش یافته کرونا سرعت سرایت بیشتری دارد افزود: در شرایطی که تعداد بیماران کرونایی بستری شده و مرگ و میر آنها نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت دقیق محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. 

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۹۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ تن رسید.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.