اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1400 / کد مطلب: 14514 / نظرات: 0


بستری مبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی ۸۰ درصد افزایش یافت


بستری مبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی ۸۰ درصد افزایش یافت
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بیمارستان واسعی این شهرستان در نیمه دوم فروردین امسال در مقایسه با نیمه نخست این ماه بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

دکتر محمد باقرزاده  افزود: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان واسعی سبزوار مراجعه داشته‌اند که بیش از ۸۰ درصد این بیماران در ۲ هفته گذشته در این مرکز آموزشی درمانی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به روند صعودی بستری بیماران کرونایی در سبزوار، اضافه کرد: میانگین روزانه بستری بیمار جدید در نیمه نخست فروردین امسال ۶ بیمار بوده که این رقم در نیمه دوم ماه جاری به بیش از ۲۵ بیمار در روز رسیده است.

دکتر باقرزاده با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۵۲ بیمار جدید در بیمارستان واسعی بستری شده‌اند، افزود: هم اینک ۲۱۵ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش‌های بستری و ۷۹ بیمار در بخش‌های موقت و سرپایی خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر مبنای گزارش نرم افزار سامانه ماسک، وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان از قرمز به  وضعیت قرمز تیره درآمده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تمامی افراد در صورت داشتن هرگونه علائم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا از عواقب بعدی بیماری پیشگیری شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کرونا، با تماس با شماره‌های ۴۴۰۱۱۳۳۳ و ۴۴۰۱۱۴۴۴ سوالات را خود با استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه در میان بگذارند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.