اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 شهريور 1400 / کد مطلب: 14576 / نظرات: 0


سطح زیر کشت گلخانه‌های کوچک‌ در جوین افزایش یافت


سطح زیر کشت گلخانه‌های کوچک‌ در جوین افزایش یافت
 مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: گلخانه‌های کوچک مقیاس یکی از راهبردهای توسعه کشاورزی این شهرستان است و در این راستا تاکنون ۱۴ واحد گلخانه‌ای راه‌اندازی شده است.

علی اکبر قارزی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای گلخانه ای شهرستان جوین در گفت و گو با خبرنگار افزود: به منظور حمایت از ساخت گلخانه‌های کوچک مقیاس علاوه بر صدور پروانه رایگان، تسهیلات مناسب به متقاضیان با توجه به سطح زیرکشت و نوع محصول ارائه می شود.

وی با اشاره به این که توسعه کشت گلخانه‌ای باعث افزایش بهره وری در تولید محصول خواهد شد ادامه داد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی هستند که در گلخانه های این شهرستان تولید می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: گستره سطح کشت به روش گلخانه‌ای در این شهرستان ظرف هفت سال اخیر پنج برابر بیشتر شده و  هم‌اینک به حدود ۳۰  هزار متر مربع افزایش یافته است.

قارزی توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب ذکر و بیان کرد: استفاده از این روش زراعت موجب افزایش کمی و کیفی محصولات می‌شود به طوری که حجم تولید را در فضای کشت کوچک به چندین برابر می‌رساند.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.