اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 شهريور 1400 / کد مطلب: 14577 / نظرات: 0


۶۷۰ شرکت تعاونی در سبزوار فعال هستند


۶۷۰ شرکت تعاونی در سبزوار فعال هستند
 معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی از ظرفیت های این شهرستان وجود ۶۷۰ تعاونی فعال است که موجب اشتغال و رونق اقتصادی منطقه می‌شوند.

سیدمجتبی علوی‌مقدم روز دوشنبه در نشست با تعاونی های شهرستان سبزوار افزود: به روز کردن قوانین و مقررات و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی، تقویت و افزایش بهره وری تعاونی ها را در پی دارد.

وی ادامه داد: با مساعدت و مانع زدایی تعاونی ها، آموزش در حوزه بانکداری، بازنگری قوانین حوزه تعاون و فعالیت های تخصصی، بستر شکوفایی تعاونی ها هموارتر می شود.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: تعاونی ها به عنوان یکی از بخش های موثر در اقتصاد کشور از طریق مشارکت گروهی نقش مهمی در توسعه و اشتغال پایدار ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از تعاونی های شهرستان در حوزه مسکن فعالیت دارند افزود: اراده دولت سیزدهم در تامین مسکن، فعالیت شرکت های مرتبط با این بخش را رونق می بخشد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز گفت: در مجموع ۹۵۴ شرکت تعاونی در سبزوار ثبت شده که سرمایه ثبتی اولیه آنها ۱۰۱ میلیارد ریال با عضویت بیش از ۴۱۰ هزار نفر است.

محمود یزدی افزود: از ابتدای امسال نیز مقدمات راه اندازی هفت شرکت تعاونی با عضویت ۵۴ نفر و اشتغال زایی برای ۲۴ نفر در شهرستان سبزوار فراهم شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: فعالیت اتاق تعاون سبزوار همچنین موجب رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی این شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران می‌شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.