اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 شهريور 1400 / کد مطلب: 14586 / نظرات: 0


۱۹ هزار تن گوجه‌ فرنگی در جغتای تولید شد


۱۹ هزار تن گوجه‌ فرنگی در جغتای تولید شد
 رییس جهاد کشاورزی جغتای گفت: امسال از ۴۷۰ هکتار سطح زیرکشت گوجه فرنگی در این شهرستان، ۱۹ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

خلیل شایستگان اظهار داشت: با توجه به مبارزه بیولوژیک و مقابله با آفات محصول، امسال به طور میانگین ۴۲ تن محصول گوجه فرنگی از هر هکتار کشتزار جغتای برداشت شده است.  

وی با اشاره به اینکه متین، سانسید، موبیل و محلی مهمترین گونه های گوجه فرنگی کشت شده در شهرستان جغتای است، تصریح کرد: عمده محصول گوجه فرنگی تولیدی پس از برداشت روانه میادین تره بار و یا کارخانه تولید رب جوین شده است.

رییس جهاد کشاورزی جغتای گفت: معرفی روش های برتر تولید، شناسایی و الگو قرار دادن نحوه تولید کشاورزان، شناخت کشت های مناسب و کاهش هزینه های تولید در کشت گوجه فرنگی برخی  از برنامه های حمایت از تولید این محصول بوده است.

 شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.