اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 شهريور 1400 / کد مطلب: 14588 / نظرات: 0


تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری افزایش یافت


تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری افزایش یافت
 مدیر همکاری های علمی بین المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، شمار دانشجویان خارجی این دانشگاه از حدود ۳۲۰ نفر به ۵۰۰ دانشجو افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه دانشگاه حکیم سبزواری دکتر غلامعلی فرزی افزود: این افزایش آمار مربوط به جذب دانشجویان شهریه پرداز است و آمار دانشجویان خارجی که از طریق کنکور سراسری جذب خواهند شد پس از اعلام نتایج کنکور، جداگانه اعلام می شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و بسته حمایتی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: این حمایت ها شامل بورسیه کردن دانشجویان مستعد خارجی، تسهیلات آموزشی، تخفیف برای دانشجویان برتر، تخفیف ثبت نام در رشته های خاص و تسهیلات رفاهی ویژه دانشجویان بین المللی است.

مدیر همکاری های علمی بین المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: برای تسهیل امور دانشجویان بین المللی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان مجهز به تجهیزات لابراتوار زبان، دپارتمان آموزش زبان انگلیسی و دفتر امور کنسولی در چند سال اخیر در دانشگاه حکیم سبزواری فعال شده است.

فرزی با اشاره به این که هم اکنون بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری را دانشجویان کشور افغانستان تشکیل می دهند اضافه کرد: با توجه به ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی و فراهم بودن زیرساخت ها در دانشگاه حکیم سبزواری، رایزنی برای جذب دانشجویانی از کشورهای پاکستان، عراق و کشورهای عربی انجام گرفته است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.