اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 شهريور 1400 / کد مطلب: 14589 / نظرات: 0

فرماندار:


تقویت پایگاه‌های اورژانس در سبزوار ضروری است


تقویت پایگاه‌های اورژانس در سبزوار ضروری است
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: با توجه به قرارگرفتن این شهرستان در مسیر شاهراه اصلی غرب به شرق کشور، تقویت پایگاه‌های اورژانس در این منطقه ضروری است.

سیدمجتبی علوی‌مقدم روز ‌شنبه در مراسم قدردانی از کارکنان اورژانس سبزوار افزود: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده تهران - مشهد و افزایش مخاطرات جاده ای ضرورت توسعه پایگاه‌ها و تجهیزات اورژانس را به منظور کاهش تعداد جان باختگان حوادث افزایش داده است. 

وی با اشاره به تلاش ماموران اورژانس در حفظ جان و سلامتی مردم ادامه داد: شیوع کرونا، کار تکنسین‌های اورژانس را چند برابر کرده که مجاهدت و فداکاری آنها در این مسیر ستودنی است.

فرماندار سبزوار گفت: ماموران اورژانس به عنوان پیشگامان سلامت در ایام شیوع کرونا با در خطر قرار دادن جان خود برای بهبود و سلامت بیماران تلاش مضاعف داشته اند.

وی افزود: کادر اورژانس مسوولیت خطیری بر عهده دارند و کار ارزشمند، پر مخاطره و سرعت عمل آنها مهم است بطوریکه لحظه ای کم توجهی منجر به جان باختن یا قطع عضو مصدومان می شود.

علوی مقدم ادامه داد: لازمه کار در اورژانس داشتن روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و تلاش است که در طول  شبانه روز با اخلاص و بهره گیری از دانش علمی و عملی خود برای نجات جان انسان ها در بخش  پیش‌بیمارستانی خدمت می کنند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۶۵۴ ماموریت اورژانسی در شهرستان‌های غرب استان خراسان رضوی شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد انجام شده است.

دکتر عباس کافی افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۱ ماموریت مربوط به اعزام های درون شهری و ۲ هزار و ۵۵۳ مورد مربوط به حوادث برون شهری و جاده ای بوده است.

وی ادامه داد: همچنین پویش طرح خادمان سلامت حسینی، با هدف و نیت خیرخواهانه و ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند کرونایی بستری در منزل از اوایل محرم آغاز شده که تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این پویش کارکنان خدوم و فداکار اورژانس ۱۱۵ سبزوار، با پیگیری مشخصات و نشانی بیماران نیازمند و کم برخوردار مبتلا به کرونا، برای ارائه خدمات درمانی اعم از سرم تراپی و تزریقات و خدمات پرستاری به منازل آنها مراجعه کرده و به صورت رایگان به آنها خدمات دهی می‌کنند.

۲۹ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک موتورسیکلت آمبولانس و یک فروند بالگرد زیر نظر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس سبزوار فعالیت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.