اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1400 / کد مطلب: 14602 / نظرات: 0


۱۱۰ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی ششتمد خراسان رضوی تشکیل شد


۱۱۰ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی ششتمد خراسان رضوی تشکیل شد
 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد در استان خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ فقره پرونده تخلف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی طی نیمه نخست امسال در این شهرستان تشکیل شد.

زهرا ابارشی  موضوع عمده این پرونده‌ها را تخریب، تصرف زمین و چرای غیرمجاز دام ذکر و بیان کرد: متخلفان به منظور دفاع از حقوق بیت‌المال، حفظ و حراست زمین‌های ملی مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند. 

وی افزود: تاکنون ۱۰۶ پرونده از مجموع ۱۱۰ پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ششتمد منجر به صدور رای قضایی شده است. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد ادامه داد: امسال با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره چند خودرو حامل چوب که بطور غیرمجاز از تاغزارهای این شهرستان جمع‌آوری شده بود، توقیف و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده حریق یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را برای رسیدگی فوری از طریق این سامانه اطلاع دهند. 

۲۴۰ هزار هکتار از وسعت شهرستان ششتمد عرصه منابع طبیعی است.

مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد در ۳۰ کیلومتری جنوب سبزوار و ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ششتمد که اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به شهرستان ارتقا یافت با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومترمربع شامل دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ روستا است.

این شهرستان علاوه بر بخش معدن بخاطر داشتن معادن منگنز و سنگ آهک با تولید محصولاتی نظیر آلو، گردو، بادام و زعفران در حوزه کشاورزی نیز مطرح است.

ششتمد همچنین به عنوان یکی از مناطق "نمونه گردشگری" خراسان رضوی معرفی شده و با بناهای تاریخی فرهنگی همچون آرامگاه ابوالحسن بیهقی نویسنده و تاریخ‌نگار شهیر، آب و هوای معتدل، کوهستانی و طبیعت سرسبز از جذابیتهای گردشگری مناسب برخوردار است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.