اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مهر 1400 / کد مطلب: 14610 / نظرات: 0


۷۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال در غرب خراسان رضوی علیه کرونا واکسینه شدند


۷۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال در غرب خراسان رضوی علیه کرونا واکسینه شدند
 رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به شتاب روزافزون واکسیناسیون گفت: تاکنون ۷۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر علیرضا مسلم روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سبزوار اظهار داشت: همچنین به بیش از ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و ششتمد دُز دوم کرونا نیز تزریق شده است.

وی تصریح کرد: آمار جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش می شود با واکسیناسیون این گروه سنی تا پایان مهرماه، میزان سرایت، ابتلا  و چرخش ویروس کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با تسریع در روند واکسیناسیون شرط سنی برداشته شده است و همه شهروندان بالای ۱۸ سال می توانند برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر  مسلم افزود: به منظور سرعت بخشیدن به فرایند واکسیناسیون کرونا و ارائه خدمات به گروه‌های هدف، ۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان سبزوار راه اندازی شده است که فرایند واکسیناسیون همه روزه از ساعت هشت تا ۱۸ در آنها انجام می‌شود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.