اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 مهر 1400 / کد مطلب: 14614 / نظرات: 0


حکم تخلیه کاروانسرای فرامرزخان سبزوار صادر شد


حکم تخلیه کاروانسرای فرامرزخان سبزوار صادر شد
 رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: حکم تخلیه بنای موقوفه کاروانسرای فرامرزخان این شهر صادر شده است و اداره میراث فرهنگی شهرستان در صورت عدم پایبندی به تعهدات خود باید این محل را در مدت تعیین شده، تخلیه کند.

حجت الاسلام جعفر مهدوی‌خواه  افزود: کاروانسرای وقفی فرامرزخان سبزوار در اختیار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار قرار دارد که متولی آن علیه این اداره شکایت کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس حکم قطعی صادره توسط دادگاه تجدید نظر استان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار چهار میلیارد ریال بدهکار شناخته شده است که در صورت پرداخت نکردن بدهی در مدت مشخص شده، حکم تخلیه کاروانسرای فرامرزخان اجرا می شود.

حجت الاسلام مهدوی خواه افزود: موقوفه کاروانسرای فرامرزخان به نیت خدمت و پذیرایی از زائران امام رضا (ع) در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.   

'کاروانسرای فرامرزخان' در دوران قاجار و درست در زمان سلطنت ناصرالدین شاه برای استفاده زائران امام رضا (ع) به وسیله‌ حاج فرامرزخان سبزواری ساخته شده‌ که در ضلع غربی میدان کارگر در مرکز شهر سبزوار واقع شده است.

ورودی این رباط از بخش جنوبی و از طریق یک هشتی به ایوان جنوبی منتهی می شود. صحن رباط روباز بوده و علاوه بر چهار ایوان اصلی، غرفه هایی نیز مشرف به صحن ساخته شده است.

در حال حاضر موزه های مردم شناسی، وقف و شهدای سبزوار در همین مکان دایر است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.