اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 مهر 1400 / کد مطلب: 14617 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


ظرفیت‌های معدنی ششتمد باید به فعلیت درآید


ظرفیت‌های معدنی ششتمد باید به فعلیت درآید
 استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان تازه‌تاسیس ششتمد، وجود معادن مختلف است که تلاش برای به تقویت و به فعلیت رساندن این پتانسیل و سرمایه‌گذاری در این حوزه، توسعه منطقه را در پی دارد.

محمدصادق معتمدیان که به شهرستان ششتمد سفر کرده است، در جمع نمازگزاران جمعه این شهر، اظهار داشت: برخی معادن این شهرستان نیازمند مطالعه، برداشت و استخراج است و معادن راکد و نیمه فعال آن نیز نیاز به بهره وری و بهره برداری بهینه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین با هدف جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده، ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی در بخش معدن در شهرستان ششتمد ضروری است.

معتمدیان گفت: با هماهنگی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان بستر افزایش مطالعات و  واگذاری پهنه ها و فعال سازی طرحهای معدنی راکد در این شهرستان فراهم می شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود: یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان ششتمد بخش دامپروری است، وجود ۱۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این منطقه فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و کسب درآمد پایدار در مناطق روستایی ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: کم آبی، اقلیم خشک و کاهش بارندگی در سالهای اخیر مشکلاتی را برای دامداران مناطق مختلف از جمله شهرستان ششتمد ایجاد کرده است که با هماهنگی با منابع طبیعی و تامین نهاده ها بخشی از این مشکلات در کوتاه مدت برطرف می شود.

معتمدیان با اشاره به ۲۸ سفر شهرستانی خود در استان خراسان رضوی طی یک سال گذشته افزود: در این سفرها با حضور کارشناسان مرتبط و مردم تلاش شده تا روند آبادانی مناطق تسریع و بر مبنای کار کارشناسی به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: در سفرهای شهرستانی، مطالبات مردم بررسی و تبدیل به مصوبه می شود که با زمان بندی مشخص برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود.

امام جمعه  شهرستان ششتمد نیز گفت: از مقام عالی استان انتظار می رود توجه ویژه ای برای حل مشکلات این شهرستان تازه تاسیس داشته باشد.

حجت الاسلام دستجردی، بیکاری را مشکل اصلی مردم شهرستان ششتمد دانست و افزود: لازم است به منظور توسعه اقتصادی و رونق تولید، دولت سرمایه گذاری مطلوبی در بخش صنعت این شهرستان انجام دهد.

وی ادامه داد: زیرساخت های فرهنگی و ورزشی شهرستان مطلوب نیست و طرح های نیمه تمامی در این بخش ها وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند جذب اعتبارات بیشتر دولتی است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان‌های این استان صبح روز جمعه وارد شهرستان ششتمد شد که دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور در نماز جمعه، ملاقاتهای مردمی و نشست جمع‌بندی برخی از برنامه های سفر استاندار خراسان رضوی در این شهرستان عنوان شده است.

سفرهای ماه‌های اخیر استاندار خراسان رضوی به مناطق مختلف استان برای بررسی میدانی، آگاهی از درخواستها و نظرات ساکنان شهرها و روستاها، بازدید از طرحهای عمرانی در حال اجرا، دیدار با خانواده‌های شهدا و همچنین افتتاح طرحهای مختلف بوده است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.