اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مهر 1400 / کد مطلب: 14623 / نظرات: 0


۳۴۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی علیه کرونا واکسینه شدند


۳۴۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی علیه کرونا واکسینه شدند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۴۰ هزار دانش آموز رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

قاسمعلی خدابنده در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار افزود: جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در خراسان رضوی ۵۴۵ هزار نفر است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از نیمی از دانش آموزان خراسان رضوی در این رده سنی با مراجعه به پایگاههای مربوطه علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به منظور شتاب بخشی به فرایند واکسیناسیون دانش‌آموزان، ۱۰ دستگاه اتوبوس سیار در شهر مشهد راه اندازی شده و روزانه در هر پایگاه سیار بیش از ۵۰۰ مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام می شود.

وی افزود: همچنین تاکنون ۸۹ درصد معلمان خراسان رضوی نخستین دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

خدابنده ادامه داد: بیش از ۵۶ درصد معلمان نیز تاکنون دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند. 

وی گفت: در مجموع ۱۳۰ هزار فرهنگی شامل معلمان رسمی، پیمانی، قراردادی، خرید خدمات آموزشی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کارکنان آموزش و پرورش استان مشمول استفاده از واکسن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی، آموزش دانش آموزان مدارس شهری به صورت مجازی است  که در این راستا  امکان برپایی کلاس های حضوری در مدارس شهری از اول آبان ماه با تکمیل فرمهای خودارزیابی از سوی کادر مدیریت و کسب مجوزهای لازم بررسی می شود.

وی با اشاره به دغدغه معلمان و خانواده ها برای آموزش حضوری ادامه داد: سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت و اصل اساسی است و با حضور دانش آموزان در مدرسه خارج از شیوه‌نامه بازگشایی برخورد خواهد شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.