اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 مهر 1400 / کد مطلب: 14629 / نظرات: 0


اخلال‌گر بخش توزیع نهاده‌های مرغی در سبزوار دستگیر شد


اخلال‌گر بخش توزیع نهاده‌های مرغی در سبزوار دستگیر شد
رییس دادگستری سبزوار گفت: مدیرعامل یک شرکت تعاونی این شهرستان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تولید از طریق سوءاستفاده عمده از فروش غیرمجاز نهاده‌های دولتی بخش کشاورزی در بازار آزاد دستگیر شد.

میرعلم سیدی اظهار داشت: برخی از اعضای این شرکت تعاونی، نهاده‌های مرغی را که با ارز دولتی برای توزیع بین تولید کنندگان تامین شده بود، در بازار آزاد به فروش رسانده اند.

وی تصریح کرد: از این طریق هزار و ۳۰۰ تن سویا به صورت غیرقانونی به ارزش ۹۳ میلیارد ریال و هزار و ۵۰۰ تن ذرت به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در بازار آزاد به فروش رسیده است.

رییس دادگستری سبزوار گفت: اهم خساراتی که از این طریق ایجاد شده شامل تضییع حقوق بیت المال، تولیدکنندگان مرغ و حق مصرف کنندگان و نیز سلب اعتماد و ایجاد خدشه در اعتماد عمومی به دستگاهها دولتی و مسوولان نظام بوده است.

سیدی افزود: به منظور پیشگیری از تخلفات اقتصادی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان توصیه می شود دستگاههای نظارتی نسبت به اعمال نظارت ها جدی باشند تا زمینه سوء استفاده اخلالگران فراهم نشود.

وی ادامه داد: همچنین سودجویان، افراد فرصت طلب و مفسدان و مخلان اقتصادی بدانند برخورد با آنها ممکن است دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد و به یقین در چنگال عدالت گرفتار و به سزای  اعمال خود خواهند رسید.

رییس دادگستری سبزوار با اشاره به اینکه پرونده مورد نظر در اسرع وقت رسیدگی و متخلفان به سزای کار خود می رسند، گفت: به مردم اطمینان داده می شود که اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان وابسته به هر جناح و گروهی داده نمی شود و با این افراد قاطعانه برخورد می شود.

سبزوار از قطب های مهم تولید دام و طیور خراسان رضوی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۳۲۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در حوزه دام و ماکیان شهرستان سبزوار فعالیت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.