اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 مهر 1400 / کد مطلب: 14632 / نظرات: 0


ایران طی ۳ سال در تولید شکر خودکفا می‌شود


ایران طی ۳ سال در تولید شکر خودکفا می‌شود
 سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توسعه واحدهای فرآوری، خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال محقق خواهد شد.

علیرضا مهاجر، چهارشنبه در آیین آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت کارخانه قند جوین در غرب خراسان رضوی افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح کشتزارهای چغندر قند و افزایش درصد شکر در این محصول از دستاوردهای سالهای اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه ها و افزایش تولید محصول چغندر قند، برنامه های کشت پاییزه در استانهای پرآب و نیز مدیریت مصرف آب از طریق اجرای طرح های آبیاری نوین مورد توجه قرار گرفته است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت کشت محصولات راهبردی افزود: با توسعه کارخانجات و افزایش ظرفیت خودکفایی، می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای جوانان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

مهاجر افزود: تولید محصولات راهبردی تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه نخست، تولید کافی این محصولات در داخل است و در مراحل بعد به تولید دیگر محصولات پرداخته می شود.

مجری طرح چغندر قند کشور نیز گفت: با پیش بینی تحویل هفت میلیون تن چغندر بهاره و پاییزه در سال جاری، حدود ۹۵۰ هزار تن شکر استحصال خواهد شد.

پیمان حصادی افزود: در مجموع امسال شکر تولیدی از چغندر قند و نیشکر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید که این میزان نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین نیز گفت: پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص دارد.

علی اکبر قارزی افزود: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۵ تن در هکتار، پیش بینی می شود امسال افزون بر ۲۸۰ هزار تن محصول چغندر بهاره در شهرستان تولید شود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.