اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 آبان 1400 / کد مطلب: 14649 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


ساخت کتابخانه مرکزی مطالبه به حق مردم این شهر است


ساخت کتابخانه مرکزی مطالبه به حق مردم این شهر است
 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان با توجه به جمعیت ۵۷ هزار نفری دانش آموزان و بیش از ۲۰ هزار نفری دانشجویان در کنار پژوهشگران و شهروندان علاقه‌مند به کتابخوانی یکی از مطالبات فرهنگی به حق مردم این شهرستان است.

سیدمجتبی علوی‌ مقدم روز دوشنبه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: راهبرد واحدی برای کتابخانه مرکزی سبزوار تعریف شده است و تلاش می شود با ظرفیت نمایندگان مجلس ردیفی اعتباری برای این طرح فرهنگی مشخص شود.

وی ادامه داد:کتابداران، تلاشگران عرصه علم، فرهنگ و کتابخوانی هستند و ایام هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آگاهی بخشی جامعه است.

فرماندار سبزوار گفت:کتاب، یار، غمخوار، پناهگاه عالم و راهنمای بشر و وسیله ای است که دانش بشری به یاری آن ارتقا یافته است و با وجود رشد علم، فناوری، و رواج رایانه همچنان هیچ جایگزینی ندارد.

علوی مقدم افزود: کتاب، محصول تجربه، خلاقیت و تلاش و آموزه های طولانی بشر محسوب می شود و کتاب خوب از مهمترین ابزارهای کمال بشری است و سبب هدایت انسانها می شود.

وی ادامه داد:  کتاب خوب با نویسنده آگاه و متعهد، چراغ راه هدایت بشر است و یک کتاب خوب باید جذابیت داشته باشد و در کنار تصویرسازی درست، خلاقیت و آموزنده بودن، زمینه رضایت خواننده را نیز فراهم کند.

شهرستان سبزوار ۱۲ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی دارد که حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها موجود است.

 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.