اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 آذر 1400 / کد مطلب: 14655 / نظرات: 0


۹۵ شعبه همیار شورای حل اختلاف در سبزوار راه‌اندازی شد


۹۵ شعبه همیار شورای حل اختلاف در سبزوار راه‌اندازی شد
رییس دادگستری سبزوار گفت: به منظور کاهش بار دستگاه قضایی و ختم دعاوی مردم با صلح و سازش، ۹۵ شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد و اتحادیه‌های صنفی این شهر راه‌اندازی شده است.

میرعلم سیدی روز چهارشنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب سبزوار افزود: در ماه های گذشته ۸۱۰ فقره پرونده به شعب همیاران شوراهای حل اختلاف شهرستان سبزوار ارجاع شده است که با تلاش همیاران، دوسوم پرونده ها به سازش منتهی شده است.

وی تصریح کرد: شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد، مراکز آموزشی و اتحادیه ها فعالیت می کنند و از این طریق پرونده های قابل گذشت توسط معتمدان و بزرگان، مورد صلح و سازش قرار می گیرد.

رییس دادگستری سبزوار گفت: چنانچه پرونده‌ها توسط همیاران شورای حل اختلاف در نهادهای مورد نظر به صلح و سازش برسد، مختومه می‌شود و چنانچه به صلح و سازش منجر نشود در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سیدی افزود: علاوه بر پیگیری برای ایجاد شعب همیاران شوراهای حل اختلاف در سطح نهادهای دولتی، تلاش می شود بخشی از پرونده های با موضوع طلاق به این مراکز ارجاع شده و با وساطت روحانیون، استادان دانشگاه و مشاوران خانواده زمینه سازش زوجین فراهم شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری با تلاش دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، شاخص های امنیتی سبزوار ارتقا یافته است.

سیدی افزود: بر مبنای آمار ماههای گذشته پزشکی قانونی این شهرستان، میزان نزاع و درگیری در سبزوار در ماههای نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

در پایان این آیین "سیدجعفر طیار صابری" به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار معرفی و از خدمات "حسین اردمه"، که مدت پنج سال عهده دار این مسوولیت در سبزوار بود، قدردانی شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.