اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 2 بهمن 1400 / کد مطلب: 14686 / نظرات: 0


پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری شبیه‌ساز نور خورشید ساختند


پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری شبیه‌ساز نور خورشید ساختند دومین دستگاه شبیه‌ساز نور خورشید، با قابلیت جدید و منحصر به فرد به وسیله اعضای هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری ساخته شد.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری  در این باره به خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی این دستگاه شبیه‌ساز نور خورشید، بازه شدت تابشی آن است که علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی برای صفحات خورشیدی، در حوزه کشاورزی و صنعت کاربردهای گسترده‌ای دارند.

دکتر حسن الله داغی افزود: از ویژگی های این دستگاه قابلیت پیوستن به سایر دستگاه های تجزیه ای است که شدت نور خروجی آن توسط فتودیود استاندارد و طیف خروجی آن توسط طیف سنج بهینه سازی شده است.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سال گذشته نیز اعضای تیم آزمایشگاه پلیمر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه یک دستگاه شبیه ساز نور خورشید ساخته بودند.

وی افزود: دستگاه‌ قبلی علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی برای آزمایش سلول‌ها و صفحات خورشیدی در صنایع  خودروسازی به منظور آزمایش قطعات گوناگون خودرو، قطعات پلاستیکی، رنگ بدنه و لاستیک‌ها کاربرد دارد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.