اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 26 فروردين 1401 / کد مطلب: 14718 / نظرات: 1

امام جمعه مشهد:


دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان ملت ایران و افغانستان است


دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان ملت ایران و افغانستان است  امام جمعه مشهد گفت: دشمن دنبال اختلاف‌افکنی بین ۲ ملت ایران و افغانستان است، در حالیکه ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها از یک خون، فرهنگ و نژاد هستند.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: پیش از این افغانستان بخش عمده‌ای از خراسان بزرگ را تشکیل می‌داده و بین ما با افغانستان هیچ دوگانگی وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری از مفاخر ما در علم و فرهنگ از افغانستان هستند، حکیم ابوعلی‌سینا که نمونه‌ جامع از همه علوم است از بلخ افغانستان بوده است و اکنون در زمره مفاخر ایرانی قرار دارد.
علم الهدی ادامه داد: در علم و هنر، فارابی از افغانستان است اما از مفاخر ایران به شمار می‌رود، همچنین حوزه‌های علمیه هنوز پای درس آخوند خراسانی زانو زده‌اند، عالمی که در اصل از هرات افعانستان بوده است.  

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی میان دو ملت ایران و افغانستان است، گفت:  اگر افغانستان را نداشته باشیم، ریشه‌های فرهنگی خود را از دست می دهیم و دشمن همین را می‌خواهد.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: تنها ملتی که در دوره مبارزه با نظام ستم‌شاهی ما را کمک می‌کرد، برادران افغانستانی ما بودند.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس برادران افغانستانی در صفوف جنگ حضور داشتند و بسیاری در کنار رزمندگان ما به شهادت رسیدند، از طرفی بیشتر رزمندگانی که در جبهه سواحل مدیترانه در محور مقاومت جنگ می‌کنند، برادران افغانستانی در لشکر فاطمیون هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: یکتایی و هماهنگی بین ایران و افغانستان بود که دشمن را در منطقه به زانو در آورد و دشمن را مجبور به  فرار از افغانستان کرد.

وی گفت: با فاجعه خونینی که به دست یک افغانی تکفیری ناپاک در حرم رضوی انجام شد، دشمن می خواهد از این حادثه اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان را ایجاد کند، حال آنکه خون ما به هم آمیخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران افغانستانی به دلیل مسایل مختلف در کشورشان مجبور به هجرت شده اند، ما از آنها استقبال می‌کنیم، آنها مانند مهاجران صدر اسلام در جریان مهاجرت مسلمین از مکه به مدینه هستند، اکنون نیز این برادران دینی به عنوان مهمان شریک زندگی ما هستند و باید با عاطفه و روی باز و به کوری چشم استکبار جهانی از آنها استقبال شود.

علم الهدی گفت: با وجود همه گرفتاری‌های اقتصادی و تحریم دشمنان،  نباید زندگی برادران و خواهران افغانستانی در کنار ما به سختی بگذرد تا بتوانند در آینده با اطمینان و آرامش کامل به سرزمین خود برگردند و مدافع ارزشهای اسلامی و انقلابی باشند.

امام‌جمعه مشهد ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: امروز دشمن با وجود همه دشمنی‌اش، بواسطه مقاومت سپاه و ارتش، جرات تجاوز به نظام ما را ندارد.

علم الهدی افزود: امروز در دریا، هوا و زمین دشمن مانند یک سگ اطراف ما می‌پلکد و پارس می‌کند اما جرات حمله به ما را ندارد، همین ناتوایی باعث شده دشمن به انواع توطئه‌ها چنگ بزند که اختلاف افکنی بین ۲ ملت ایران و افغانستان از آن جمله است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.