اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1401 / کد مطلب: 14728 / نظرات: 0


همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد


همایش حمایت از بیماران ام اس در سبزوار برگزار شد
 همایش حمایت از بیماران ام. اس، همزمان با ۳۰ می و روز جهانی «ام. اس» به همت انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار و همکاری گروه فرهنگی و هنری میعاد در تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

رییس انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار شامگاه دوشنبه در این همایش گفت: این سازمان مردم نهاد در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ۱۹۰ بیمار را زیر پوشش دارد که ۸۰ درصد از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

عاطفه متین‌نیا افزود: برخی از این بیماران سطح اقتصادی ضعیفی دارند که حتی امکان خرید داروهای مکمل را ندارند و باید حمایت‌‎های زیادی از آنان صورت بگیرد.

همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد

وی ادامه داد: بیماران ام. اس خدماتی مانند ام.ار.آی رایگان و تخفیفات دارویی از علوم پزشکی دریافت می‌کنند اما بهزیستی تا زمانی که بیماری به معلولیت نرسد امکان کمک ندارد و تنها پس از آن است که این بیماران را زیر پوشش قرار می‌دهد.

رییس سمن حمایت از بیماران ام اس سبزوار تصریح کرد: متاسفانه بهای برخی داروها از جمله ربیف بسیار افزایش پیدا کرده و از رقم ۹ میلیون ریال به ۹۰ میلیون ریال رسیده است که این امر باعث مشکلاتی برای تامین آن شده است.

متین نیا افزود: هم اکنون تامین داروهای ایرانی راحت‌تر و هزینه آن کمتر است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیماری کرونا برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناک‌تر است و از این لحاظ بیماران ام. اس محافظه کارتر بودند که تا کنون دز چهارم واکسن کرونا به آنان نیز تزریق شده است.

او اظهار کرد: شیوه زندگی در دوران کرونا باعث افزایش افسردگی این بیماران شده بود که سعی شد با برگزاری مشاوره رایگان با متخصصان این مشکل رفع شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار نیز گفت: ما چون یک سازمان مردم نهاد(سمن) هستیم، از بودجه زیادی برخوردار نیستیم و با وجود تقاضا برای تامین وسایل توانبخشی از جمله عصا، واکر، ویلچر و توالت فرنگی توانایی حمایت کافی از بیماران را نداریم.

متین نیا افزود: اخیرا یکی از پزشکان نیکوکاران یک بسته دارویی به انجمن هدیه کرد که مقدار قابل توجهی بود و توانستیم بیمارانمان را زیر پوشش قرار بدهیم.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مسوولان در این همایش گفت: بیماران ام. اس بیش از هر چیز به توجه نیاز دارند اما در این همایش که با استقبال مردمی همراه شده است متاسفانه با وجود دعوت از تمام مسوولان مربوط، هیچ کدام از آنها حضور پیدا نکرده اند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.