اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 خرداد 1401 / کد مطلب: 14738 / نظرات: 0


کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان مورد توجه دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته است


کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان مورد توجه دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته است
 دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کارآفرینی در راستای تحقق شعار سال "تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین"، مورد توجه دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته است.

دکتر غلامرضا حسن زاده عصر یکشنبه در جشنواره دانشگاهی  شهید مطهری در سبزوار افزود: برای تحقق دانشگاه کارآفرین و دانش بنیان، اول باید دانشگاه از این ویژگی ها برخوردار شود تا دانشجو کارآفرین تربیت شود.

وی با اشاره به ویژگی دانشگاههای نسل سوم تصریح کرد: یکی از کارکردهای دانشگاه جامعه محور و جامعه پذیری آن است و  استادان آن در فرایندهای یادگیری تسهیل گر هستند.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش وزارت بهداشت برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی را در دستور کار گرفته است و در کلان مناطق مختلف کمیته های مربوطه تشکیل شده تا در بحث های مرتبط با عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش برنامه ریزی لازم و اقدام شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: بازنگری های برنامه های آموزشی و توسعه رشته مقاطع باید مبتنی بر نیاز واقعی کشور صورت گیرد تا علاوه بر ارتقای کیفیت براساس نیاز پاسخگو بود.

دکتر حسن زاده  افزود: باید بدون تحمیل هزینه های اضافی آموزش را مبتنی بر بهره وری و بر حسب نیاز تقویت کرد.

وی در بخش دیگری ادامه داد: در سال جاری با تغییر در برنامه های آموزشی پزشکی، برنامه پزشک خانواده اجرا و از سال آینده  این برنامه ها مطلوب تر اجرا خواهد شد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در حوزه  بین المللی سازی هم برنامه جامعی داریم تا ضمن برقراری ارتباط دانشگاهها، اعتبار بخشی و توسعه رشته مقاطع بین الملل در این زمینه اجرا شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.