اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 آبان 1401 / کد مطلب: 14780 / نظرات: 0


دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه‌بندی بین‌المللی ۱۰۰ پله بالا رفت


دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه‌بندی بین‌المللی ۱۰۰ پله بالا رفت
 رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ موسسه آموزش عالی تایمز ارتقا یافته و رشدی ۱۰۰ پله‌ای را کسب کرده است.

 دکتر محمدعلی زنگنه اسدی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه حکیم سبزواری در سومین سال متوالیِ حضور خود در رتبه بندی تایمز، با رشدی ۱۰۰ پله ای در جایگاه ۱۰۰۱ تا ۱۲۰۰ دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس آخرین نتایج رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۳، دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کسب رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ در حوزه موضوعی علوم مهندسی در رشته های عمران، مواد و متالوژی، مکانیک و هوافضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی، و علوم فیزیک شامل رشته‌های ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، علم شیمی، علوم زمین‌شناسی، زیست محیطی، زمین و علوم دریایی شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در حوزه موضوعی علوم فیزیکیِ رتبه بندی تایمز، دانشگاه حکیم سبزواری به رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ ارتقا یافته و رتبه ۹ را در بین دانشگاههای کشور به دست آورده است.

زنگنه اسدی افزود: در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۳ دانشگاه‌های جهان، اطلاعات بیش از ۲۵۰۰ دانشگاه از ۱۰۴ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفت که پس از ارزیابی اولیه، هزار و ۷۹۹ دانشگاه شرایط لازم برای حضور در این رتبه‌بندی را احراز نمودند.

بر مبنای فهرست منتشر شده دانشگاه های آکسفورد، هاروارد و کمبریج در جایگاه اول تا سوم دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفتند که جایگاه دانشگاه‌های ایرانی نیز در این رتبه‌بندی روند صعودی داشته است.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.