اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 27 آبان 1401 / کد مطلب: 14783 / نظرات: 0


۱۵۰ هزار تن چغندر قند در جغتای تولید شد


۱۵۰ هزار تن چغندر قند در جغتای  تولید شد  مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: با پایان فصل برداشت چغندر قند ۱۵۰ هزار تن محصول از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد.
 
محمدجواد ایزدیان  اظهار داشت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت چغندر رفته بود که به طور میانگین از هر هکتار ۵۵ تن محصول برداشت شد.

وی افزود: شهرستان جغتای مستعد کشت چغندرقند پاییزه است و این محصول به عنوان یکی از محصولات مهم و راهبردی، الگویی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: کارخانه های کشت و صنعت قند جوین، شیروان و نیشابور چغندر تولیدی جغتای را از کشاورزان خریداری می کنند.

شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.