اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 27 آبان 1401 / کد مطلب: 14784 / نظرات: 0


رییس بنیاد مسکن از بازسازی روستای سیل‌زده بهانگر داورزن


رییس بنیاد مسکن از بازسازی روستای سیل‌زده بهانگر داورزن  رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عصر پنجشنبه از مراحل ساخت سایت جدید روستای سیل‌زده "بهانگر" از توابع شهرستان داورزن خراسان رضوی بازدید کرد.

 اکبر نیکزاد در بازدید از این روستای سیلزده اظهار داشت: فرایند تکمیل واحدهای مسکونی این روستا باید زودتر عملیاتی شود که برای تسریع این امر و ایجاد زیرساخت های لازم با حضور دستگاهای خدمات رسان در هفته های آتی نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار می شود.

فرماندار داورزن نیز گفت: وقوع سیلاب در بهار سال ۱۳۹۹خسارات زیادی به روستای بهانگر داورزن وارد کرد که برای ساخت واحدهای مسکونی، سایتی جدید برای این روستا طراحی شد.

مهدی بهادری افزود: بدین منظور در محل سایت جدید ۴۵ واحد مسکونی برای ساکنان روستا در نظر گرفته شده که ۱۵ واحد آن مرتبط با خانوارهای مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است.

وی تصریح کرد: منازل مسکونی مددجویی حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و واحدهای دیگر در مرحله اسکلت قرار دارد که مشکل عمده آنها مربوط به زیرساخت ها و فاضلاب است که هزینه زیادی می طلبد و با پیگیری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برگزاری نشست این واحدها تعیین تکلیف می شود.

فرماندار داورزن گفت: یکی از مطالبات اصلی اهالی روستای بهانگر، ایمنی و ساماندهی رودخانه بود که مقرر شد این موضوع نیز مورد پیگیری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پنجشنبه در سفری یکروزه به نواحی غربی خراسان رضوی از مناطق روستایی شهرستان های خوشاب، جغتای و داورزن بازدید کرد.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد که دارای ۴۰ روستا با جمعیت ۱۸ هزار نفر است و روستای بهانگر نیز حدود ۴۰ خانوار جمعیت دارد.

وقوع سیلابی ویرانگر در اواخر فروردین ۱۳۹۹ خسارات زیادی به روستای بهانگر داورزن وارد کرد و موجب تخریب برخی از منازل و مزارع کشاورزی این روستا شد.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.