اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 بهمن 1401 / کد مطلب: 14798 / نظرات: 0


طرح آموزش سواد دیجیتال در مدارس ابتدایی سبزوار اجرا شد


طرح آموزش سواد دیجیتال در مدارس ابتدایی سبزوار اجرا شد
 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: طرح آموزش سواد دیجیتال ‌با هدف ارتقای مهارت‌ها، برای نخستین بار در سطح ۱۰ درصد از مدارس ابتدایی این شهرستان به اجرا درآمد.

 اشرف باغانی  در آیین گشایش شایستگی‌های سواد دیجیتال در دبستان معمارزاده سبزوار، افزود: در قالب طرح آموزش سواد دیجیتال، ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: طرح آموزش سواد دیجیتال با ارتقای مهارت ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر مصون شدن در برابر آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، از فرصت های این فضا بهره بیشتری بگیرند.

باغانی با اشاره به اهمیت آموزش سواد دیجیتال افزود: این موضوع امروز در اولویت های سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است، لذا توسعه صلاحیت ها و شایستگی های حرفه ای سواد دیجیتال، امروز نیازی ضروری برای معلمان و دانش آموزان محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: لازمه استفاده درست از فضای مجازی ارتقای سواد رسانه است، چرا که امروز به طور ناخواسته بخشی از فرایند آموزش و پرورش دانش آموزان و شکل گیری افکار و اندیشه های آنها، به عنوان آینده سازان این مرزو بوم، از طریق فضای مجازی صورت می گیرد.

طرح آموزش سواد دیجیتال در مدارس ابتدایی سبزوار اجرا شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: خانواده ها نیز باید با آموزش فرهنگ و سواد استفاده صحیح از حوزه دیجیتال، در کنار کودکان و مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی باشند.

باغانی افزود: طرح آموزش سواد دیجیتال در سطح مدارس ابتدایی سبزوار در قالب کارگاه های مختلف اجرا شده که با راه اندازی دبیرخانه این طرح در دبستان معمارزاده، گوشه ای از فعالیت دانش آموزان در این عرصه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: خروجی طرح آموزش سواد دیجیتال علاوه بر توانمندسازی معلمان و شناسایی استعدادهای دانش آموزان، ارتقای مهارت برنامه‌نویسی، طراحی و سواد دیجیتالی مبتنی بر استانداردهای علوم کامپیوتر، کاربرد فناوری در زندگی و امنیت سایبری دانش‌آموزان است.

۵۹ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار درس می خوانند که حدود ۳۳ هزار نفر از آنان، دانش آموز مقطع ابتدایی هستند




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.