اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 16 بهمن 1401 / کد مطلب: 14802 / نظرات: 0


۶ طرح‌ آموزشی در مناطق روستایی سبزوار به بهره‌برداری رسید


۶ طرح‌ آموزشی در مناطق روستایی سبزوار به بهره‌برداری رسید
 همزمان با پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی ۶ طرح آموزشی در مناطق روستایی شهرستان سبزوار با هزینه ۷۵ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: ساخت این مدارس با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، خیران شهرستان و انجمن جانبازان کشور صورت گرفته است.

سیدولی‌الله حسینی افزود: این فضاهای آموزشی در مناطق روستایی جلّین، کلاته سیفر، دولت آباد، کَسکَن، دامرود و پروند در بخش های مرکزی و روداب سبزوار به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: با ساخت این مکان های آموزشی، بخشی از مشکلات کمبود فضا و فرسودگی مدارس در مناطق روستایی سبزوار برطرف شده است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار افزود: یکی از مشکلات جدی آموزش و پرورش سبزوار، کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه این شهر است که با همیاری نهادهای اداری شهرستان ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با مشارکت سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری و با ورود خیران برای ساخت فضاهای آموزشی، مشکلات نواحی حاشیه شهر تا حدودی برطرف می شود.

حسینی افزود: افزون بر یک‌چهارم جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.