اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 اسفند 1401 / کد مطلب: 14804 / نظرات: 0


سه هزار زن خوشاب خراسان رضوی غربالگری سرطان سینه شدند


سه هزار زن خوشاب خراسان رضوی غربالگری سرطان سینه شدند
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت: سه هزار نفر از زنان ۳۰ تا ۶۰ ساله این شهرستان خراسان رضوی در طرح غربالگری سرطان سینه مشارکت کردند.

دکتر علی شاهی  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح مزبور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری در ماههای گذشته اجرا شد که ٩٩ نفر از زنان به علت وجود مشکلاتی در معاینه پستان، به متخصص ارجاع شدند.

وی با بیان اینکه غربالگری سرطان پستان شامل خودآزمایی پستان، معاینه بالینی و ماموگرافی است، گفت: سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان و دومین علت عمده مرگ در بین زنان است که شناسایی آن در مراحل اولیه سبب درمان تقریبا کامل آن می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت میانسال این شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند که یکی از عوامل نگران کننده در سلامت آنها سرطان پستان است که این نوع بیماری شایع ترین سرطان در بین زنان محسوب می شود.

دکتر شاهی گفت: تمامی خدمات ارائه شده در طرح غربالگری سرطان پستان در مراکز بهداشت رایگان است لذا از بانوان درخواست می شود تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای غربالگری در این بخش اقدام کنند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.