اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 فروردين 1402 / کد مطلب: 14846 / نظرات: 0


نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری در سبزوار برپا شد


 نمایشگاهی از صنایع دستی، آثار هنری و سوغات شهرستان سبزوار روز پنجشنبه در خانه تاریخی ترشیزی این شهر گشایش یافت که مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار در این آیین گفت: در این نمایشگاه که همزمان با ایام‌نوروز گشایش یافته آثار و تولیدات صنایع دستی و اشتغال آفرین هنرمندان این شهرستان به نمایش درآمده است.

حسنعلی حبیب پور افزود: برنامه های فرهنگی، هنری و آیین های سنتی نوروز برخی از برنامه هایی است که در حاشیه این نمایشگاه در این خانه تاریخی به اجرا درمی آید.

وی افزود: منبت کاری، معرق چوب، معرق کاشی، زیورآلات سنتی، خراطی، مسگری، تذهیب، سوزن دوزی، رنگرزی، توربافی، تنورمالی، پشم ریسی، قلم زنی و جاجیم بافی از صنایع دستی سنتی شناسایی شده در شهرستان سبزوار است.

حبیب پور افزود: همچنین‌ جشن نوروزگاه سبزوار در محل آرامگاه حکیم سبزواری با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برخی نهادهای فرهنگی این شهر برپا شد.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.