اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 فروردين 1402 / کد مطلب: 14847 / نظرات: 0


چهار خانه تاریخی در سبزوار بازگشایی شد


چهار خانه تاریخی در سبزوار بازگشایی شد  چهار خانه تاریخی و زیبای شهر سبزوار به منظور اجرای جشن های نوروزی و برنامه های فرهنگی به روی گردشگران نوروزی بازگشایی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: این خانه های تاریخی شامل ترشیزی، جعفرزاده، ضیغمی و امین التجار مشهدی است که به همت این اداره و نهادهای شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیران گردشگری گشایش یافته است.

حسنعلی حبیب پور افزود: برپایی جشن های نوروزی و برخی آیین های سنتی، بومی و محلی ویژه نوروز شهرستان سبزوار شامل "چولی چغل" یا دعای باران، اسب چوبی، شاهنامه خوانی و سمنوپزان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در این مکان ها برای گردشگران و مسافران نوروزی و شهروندان فراهم شده است.

چهار خانه تاریخی سبزوار بازگشایی شد

وی با اشاره به اینکه خانه های تاریخی نماد شهر سبزوار و عامل رونق گردشگری است، گفت: خانه های اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار برخی از خانه های مهم تاریخی این شهر است.

حبیب پور افزود: توجه به احیا و مرمت خانه های تاریخی منجر به رشد گردشگری و توسعه اقتصادی در شهرهای تاریخی کشور شده است که تلاش می شود این الگو در سبزوار نیز پیاده شود.

چهار خانه تاریخی سبزوار بازگشایی شد

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.