اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 فروردين 1402 / کد مطلب: 14849 / نظرات: 0


۲۶ هزار گردشگر از آثار تاریخی سبزوار دیدن کردند


۲۶ هزار گردشگر از آثار تاریخی سبزوار دیدن کردند  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ۲۶ هزار مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و اماکن مذهبی و موزه‌های این شهرستان دیدن کرده‌اند.

حسنعلی حبیب‌پور اظهار داشت: بر مبنای اطلاعات ثبت شده، در این مدت بیشترین بازدیدها از اماکن مذهبی دارای ارزش تاریخی و سایر اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام نوروز سه خانه تاریخی و زیبای شهر سبزوار شامل ترشیزی، جعفرزاده و ضیغمی به همت این اداره و نهادهای میراث فرهنگی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیران گردشگری و نیز خانه تاریخی امین التجار مشهدی توسط بخش خصوصی گشایش یافته که با اجرای جشن های نوروزی و برنامه های فرهنگی، پذیرای گردشگران است.

حبیب پور افزود: سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد و مهمترین گذر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) قرار دارد که بدین منظور ۱۳ ایستگاه برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده است.

وی گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار تصریح کرد: ‌همچنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه نوروز بوده و تشدید بازرسی‌ها از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه های حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.