اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 6 فروردين 1402 / کد مطلب: 14851 / نظرات: 0


۷۲۵ واحد متخلف بهداشتی سبزوار به دستگاه قضایی معرفی شدند


۷۲۵ واحد متخلف بهداشتی سبزوار به دستگاه قضایی معرفی شدند  مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی، ۷۲۵ واحد صنفی این شهرستان به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 هادی کرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از نیمه اسفند پارسال آغاز شده که در این مدت هشت هزار و ۳۳۸ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط از سطح واحدهای مختلف صنفی سبزوار صورت گرفته است.

وی افزود: در مجموع این بازرسی ها که از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، پایانه های مسافربری، واحدهای صنفی، کارگاه های تولیدی و خدماتی انجام شد ۷۲۵ متخلف به دلیل بی توجهی در رفع نواقص و عدم رعایت موارد بهداشتی با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

کرابی گفت: همچنین در قالب طرح سلامت نوروزی پنج واحد متخلف شامل رستوران، نانوایی، فروشگاه عرضه مواد پروتئینی و فروشگاه زنجیره‌ای در حوزه شهرستان سبزوار مهر و موم شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و اقامتی از آغاز ستاد خدمات سفر یک هزار و ۴۳۰ کیلوگرم مواد فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان جمع آوری و معدوم شد.

کرابی افزود: شهروندان در زمان خرید مواد غذایی به مشخصات کامل بهداشتی مندرج بر روی بسته بندی از جمله پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا و مهر استاندارد توجه کنند و موارد احتمالی تخلف را به شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت اطلاع دهند.

بیش از ۱۸ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.