اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 10 فروردين 1402 / کد مطلب: 14861 / نظرات: 0


۱۵۰۰ تن نهاده دامی بین عشایر سبزوار توزیع شد


 رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: به منظور حمایت از دامپروران عشایر و رونق تولیدات دامی هزار و ۵۰۰ تن علوفه و نهاده‌ دامی سال گذشته بین عشایر این شهرستان توزیع شد.

حمید کیانی‌مهر اظهار داشت: علاوه بر نهاده های دامی توزیعی بین عشایر، در راستای حمایت از دامداران در شرایط خشکسالی و تامین ذخیره گوشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب «دامدارکارت» به عشایر شهرستان سبزوار پرداخت شد.

وی افزود: همچنین با هدف تامین نیاز خانوارهای عشایری به آرد برای پخت نان خانگی، در سال گذشته ۲۸۴ تن آرد خبازی بین خانوارهای عشایری این شهرستان توزیع شده است.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۸۰ دستگاه صفحه خورشیدی نیز به منظور تامین روشنایی چاه های مالداری بین عشایر بخش روداب این شهرستان توزیع شده است.

کیانی‌مهر افزود: دامداران عشایر سبزوار با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۱ درصد گوشت مصرفی این شهرستان را تولید می‌کنند.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر و بخش روداب در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی سبزوار، کانون حضور و فعالیت عشایر این منطقه است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.