اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 10 فروردين 1402 / کد مطلب: 14862 / نظرات: 0


عقب‌نشینی شهرداری سبزوار از آسفالت مشارکتی کوچه‌های شهر


عقب‌نشینی شهرداری سبزوار از آسفالت مشارکتی کوچه‌های شهر شهرداری سبزوار از درخواست خود مبنی بر ضرورت مشارکت شهروندان برای آسفالت کوچه‌های خاکی این شهر عقب نشسته و از مردم این شهر عذرخواهی کرد.
 اداره ارتباطات شهرداری سبزوار که پیش از این با انتشار مطلبی تحقق وعده شهردار مبنی بر حذف کوچه های خاکی شهر تا پایان سال جاری را در گرو مشارکت مردم دانسته بود، روز پنجشنبه با صدور اصلاحیه ای از این موضع عقب نشست و اعلام کرد که ساماندهی کوچه های شهر از وظایف شهرداری است که به صورت کاملا رایگان صورت خواهد گرفت.

در این اصلاحیه با "عذرخواهی از شهروندان بابت مطلب منتشره قبلی آمده است: بر اساس طرح بودجه شهرداری سبزوار در سال ۱۴۰۲ و تصویب و ابلاغ آن توسط شورای شهر به شهرداری، آسفالت کوچه های خاکی، از این پس به صورت کاملاً رایگان، انجام می شود و دیگر بحث مشارکت شهروندان در زیرسازی کوچه ها، مطرح نیست.

اداره ارتباطات شهرداری سبزوار افزوده است: البته بدیهی است در کوچه هایی که اجرای فاضلاب یا طرح های زیرساختی در آن اجرا نشده باشد، شهرداری پس از اجرای این مهم، اقدام به آسفالت کوچه ها خواهد کرد.

موسی رجب زاده، شهردار سبزوار اخیرا در دیدار با یکی از نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از عزم شهرداری برای حذف تمام کوچه های خاکی این شهر تا پایان سال جاری سخن گفته بود.

به دنبال انتشار سخنان شهردار سبزوار در فضای رسانه، اداره ارتباطات شهرداری با صدور اطلاعیه ای تحقق وعده شهردار را به مشارکت شهروندان بازبسته دانسته و مدعی لزوم مشارکت مالی آنان در آسفالت کوچه ها شده بود که این امر در چند روز اخیر با واکنش شهروندان مواجه شده و انتقاد آنان را از شهرداری و شورای شهر برانگیخته بود.

اداره ارتباطات شهرداری سبزوار آورده بود: شهرداری سبزوار بر حسب وظیفه کاری و درخواست شهروندان، به صورت مشارکتی اقدام به جدول گذاری و آسفالت کوچه ها خواهد کرد.

این اداره افزوده بود: شهروندان می توانند برای انعقاد قرارداد مشارکتی به منظور اجرای جدول و آسفالت، به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری سبزوار، مراجعه کنند تا این سازمان، پس از عقد قرارداد و براساس نوبت، اقدام به آسفالت کوچه آنان کند.

ارتباطات شهرداری سبزوار همچنین از همراهی شهروندانی که با سهیم بودن در جدول گذاری و اجرای کانیو کوچه های شهری یاریگر شهرداری در آسفالت معابر و توسعه شهری سبزوار هستند، قدردانی کرده بود.

شهر سبزوار با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ خراسان رضوی محسوب می شود.

این شهر پس از مشهد، بیشترین معضل حاشیه‌نشینی استان را دارد و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر است که دور تا دور شهر را فراگرفته و ۳۰ هزار نفر ساکنان این مناطق از عمده امکانات شهری محروم هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.