اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 19 فروردين 1402 / کد مطلب: 14882 / نظرات: 0


سامانه کالیبراسیون باد کشور در سبزوار راه‌اندازی می‌شود


 رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت: نخستین سامانه کالیبراسیون بومی باد در ایران امسال در سبزوار به بهره‌برداری می‌رسد که به بخش مهمی از نیازهای این حوزه پاسخ خواهد داد.

رضا صبوری افزود: مرکز کالیبراسیون ادوات و سنجنده‌های هواشناسی شمال شرق کشور، به عنوان دومین مرکز کالیبراسیون هواشناسی کشور و اولین مرکز کالیبراسیون بومی باد در کشور، در این شهرستان ایجاد و فعال می شود.

وی افزود: با راه اندازی سامانه کالیبراسیون باد در سبزوار، شرایطی فراهم می شود که باید ادارات کل هواشناسی خراسان رضوی و استان های همجوار حسگرها و سنجنده های هواشناسی خود را برای کالیبره کردن و تعیین صحت و دقت وسایل اندازه گیری به سبزوار ارسال کنند.

رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای استقرار مرکز کالیبراسیون هواشناسی طی ۲ سال اخیر در محل پیشین اداره هواشناسی سبزوار در خیابان ابن یمین این شهر ایجاد شده که این مرکز در آن راه اندازی می شود.

صبوری افزود: سامانه کالیبراسیون سازمان هواشناسی کشور در سبزوار، پس از استان تهران دومین در کشور است که اعتبارات آن از محل اعتبارات ملی سازمان هواشناسی تامین شده است.

سحر تاجبخش، معاون وزیر راه و رییس سازمان هواشناسی نیز اخیرا از راه‌اندازی نخستین سامانه کالیبراسیون بومی باد ایران، در سبزوار در سال جاری خبر داده و افزوده بود که این سامانه بخش مهمی از نیازهای این حوزه را تامین می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.