اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14936 / نظرات: 0


حوادث منجر به فوت کارگران در خراسان‌رضوی کاهش یافت


حوادث منجر به فوت کارگران در خراسان‌رضوی کاهش یافت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:‌ آمار حوادث کارگری منجر به فوت در این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، محمدامین بابایی شامگاه سه‌شنبه‌ در آیین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان سبزوار به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد:‌ در سال گذشته ۴۷ مورد حادثه منجر به فوت ناشی از کار در استان خراسان رضوی روی داد.

وی با اشاره به کاهش کل حوادث ناشی از کار در این استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۱، ۷۲۶ مورد حادثه ناشی از کار در این استان رخ داد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: کارگران مجاهدان و سربازان عرصه اقتصادی هستند که در تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نقشی اساسی بر عهده دارند..

بابایی عنوان کرد:‌ کارگران همانطور که در دوران دفاع مقدس احساس تکلیف کرده و در میدان جنگ حضور یافتند، امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی چرخ های اقتصاد را به حرکت درآورده و می‌چرخانند.

وی در عین حال به برخی مشکلات جامعه کارگری از جمله تامین مسکن اشاره کرد و گفت: با جلب مشارکت کارفرمایان در ساخت مسکن کارگری، می توان شرایط مناسبی را برای خانه دار شدن این قشر پرتلاش فراهم کرده و در عین حال به حوزه ساخت و ساز رونق بخشید.

کاهش دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این آیین گفت: میزان استفاده از بیمه بیکاری در این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر شده است.

حسین ابراهیمی‌کردیانی افزود: با وجود برخی مشکلات در سال گذشته، اهتمام کارفرمایان و تولیدکنندگان قابل تحسین بود چنانکه کمترین‌ مشکلات برای کارگران شهرستان سبزوار ایجاد شد.

وی با اشاره به نامی که رهبر انقلاب برای سال جدید انتخاب کرده اند،‌ گفت: با بهره گیری از ظرفیت، توان و همت کارگران می توان چرخ اقتصاد و تولید پایدار را به حرکت درآورد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه رشد تولید به دست توانمند کارگران محقق می شود، افزود: توجه به مطالبات صنفی جامعه کارگری و تولیدکنندگان در بخش های بیمه، معیشت و مسکن، زمینه پویایی بیشتر واحدهای تولیدی در بخش‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار را فراهم می آورد.

در این آیین از ۱۲۴ نفر از کارگران نمونه سبزوار در بخش های مختلف تولیدی، صنفی و خدماتی این شهرستان تجلیل شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.