اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14938 / نظرات: 0

مدیر آموزش و پرورش سبزوار:


شهید آمر به معروف سبزوار تربیت یافته دامان معلمی فداکار بود


شهید آمر به معروف سبزوار تربیت یافته دامان معلمی فداکار بود  مدیر آموزش و پرورش سبزوار با گرامیداشت روز و هفته معلم، گفت: "حمیدرضا الداغی"، شهید غیرت و امر به معروف در دامان معلمی فرهیخته و فداکار، که مادرش بود،‌ پرورش یافت.

به گزارش ایرنا،‌ سیدولی‌الله حسینی  در آیین گرامیداشت هفته معلم، که به دلیل همزمانی با ایام شهادت و روز تشییع شهید عرصه غیرت و مردانگی، در خیابان ابوریحان بیرونی سبزوار، محل شهادت شهید الداغی، برگزار شد، افزود: مادر این شهید والامقام فرهنگی بازنشسته است که سالها مدیر مدرسه بوده است و علاوه بر تربیت فرزند خود، هزاران نفر دیگر از فرزندان شهر را تعلیم و تربیت کرده است.

وی وجود چنین معلمانی را موجب مباهات و افتخار دیار سربداران خواند و اظهار داشت:‌ روز معلم، در واقع یادآور بزرگی و عظمت زنان و مردانی است که برای اعتلای جامعه اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند و نیز فرصتی برای تبیین نقش معلمان در عرصه تعلیم و تربیت است.

حسینی گفت: شهرستان سبزوار ۴۰ شهید فرهنگی و ۱۸۰ شهید دانش آموز تقدیم نظام اسلامی کرده است و امروز نیز شهید الداغی، به عنوان دانش‌آموخته و تربیت شده در مکتب غیرت، پهلوانی و جوانمردی سبزوار نشان داد که این راه با صلابت تر از گذشته ادامه دارد.

وی افزود: اکنون دشمنان تلاش دارند تا از طریق فضای مجازی بر روی نسل جوان و دانش آموزان ما تاثیرات مخرب بگذارند، که باید این اهداف دشمن را برای دانش‌آموزان تبیین کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز و در شرایط جنگ رسانه ای دشمن، تبیین دستاوردها و خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برای دانش آموزان ضروری است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در شرایط کنونی کشور ضروری و مهم است، تصریح کرد: دانش آموزان، به عنوان آینده سازان کشور، در صف نخست جهاد تبیین قرار دارند که باید مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی و سبک درست زندگی توسط مربیان پرورشی و جامعه فرهنگیان برای آنها تبیین شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: خواست موکد جامعه فرهنگیان و مردم شریف سبزوار از مسوولان انقلابی قوه قضاییه آن است که در اولین فرصت، عوامل شهادت شهید الداغی را به سزای عمل خود برسانند و هیچ گونه تسامح و تساهلی را در این راه روا ندارند.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.