اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 تير 1390 / کد مطلب: 1495 / نظرات: 0

یک مسوول /


روزانه 80 تا 100 نفر از موزه سیمای طبیعی سبزوار دیدن می كنند


روزانه 80 تا 100 نفر از موزه سیمای طبیعی سبزوار دیدن می كنند  رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: روزانه به طور متوسط 80 تا 100 نفر از موزه سیمای طبیعی این شهرستان دیدن می كنند. 
   
 'علی خانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اقشار بازدید كننده از موزه سیمای طبیعی سبزوار را به طور عمده از مدارس، دانشجویان و بازدیدكنندگان خارج از شهرستان دانست.

وی اظهار داشت: موزه سیمای طبیعی سبزوار شامل 20 گونه پستاندار، 71گونه پرنده ، 24 گونه خزنده و 59 گونه مختلف گیاهی است.

وی گفت: در این موزه گونه هایی از جمله آهو ، جبیر و هوبره از پناهگاه حیات وحش شیراحمد ، قوچ و میش ، كل و بز و پلنگ و گرگ از منطقه پروند ، پرندگان آبزی و خشك زی ، انواع پرندگان شكاری و مهاجر و حشرات به نمایش گذاشته شده اند.

خانی، از راه اندازی بخش فسیل و كانی موزه سیمای طبیعی سبزوار در سه ماه قبل خبر داد و افزود: به رده های پستانداران ، پرندگان و خزندگان این موزه هم در سال جاری افزوده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: گونه های مختلف جانوری به نمایش گذاشته شده در این موزه شامل جانورانی است كه از شكارچیان كشف شده و یا اجساد آنها در طبیعت پیدا شده است.

وی افزود: این موزه علاوه بر قابلیت استفاده از آن برای اوقات فراغت دانش آموزان و عموم مردم ،با توجه به چیدمان های علمی موجود قابلیت استفاده برای تحقیقات علمی دانشجویان را هم دارد.

وی با اشاره به تنوع سیمای طبیعی شهرستان سبزوار با وجود زیستگاه های مختلف جانوری از جمله منطقه كوهستانی با ارتفاع سه هزار متر و تنوع زیستی در كویر آن گفت: این موزه قابلیت نمایش گونه های جانوری و گیاهی بیش از تعداد موجود را دارا می باشد.

وی با اشاره به فضای حدود 200 متر مربعی موزه سیمای طبیعی سبزوار، گسترش آن را از برنامه های آتی این اداره عنوان كرد.

موزه سیمای طبیعی سبزوار سال گذشته در محل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان افتتاح شد و همه روزه در ساعات اداری آماده بازدید علاقمندان است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.