اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14963 / نظرات: 0

معاون رئیس جمهور:


نظام رشدیافتگی بر آموزش و پرورش تمرکز دارد


نظام رشدیافتگی بر آموزش و پرورش تمرکز دارد - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: قدرت در گذشته متعلق به کشورهایی بود که از لحاظ اقتصادی برتر بودند اما در جهان امروز نظام رشدیافتگی متمرکز و مبتنی برآموزش و پرورش است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در مراسم راه اندازی نخستین کتابخانه عمومی وقفی خیرساز در مشهد افزود: وقف کتابخانه، نگاهی بلند است که دریچه آن به روی دانش‌اندوزی و خردورزی باز می شود.

وی عنوان کرد: دانایی، توانایی می‌آورد و دانایی در جامعه‌ای اتفاق می‌افتد که مردم آن به دنبال دانش‌افزایی باشند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یک جامعه برای پیشرفت باید اهل مطالعه باشد، فکر کند و از تقلید دوری کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: کتابخانه، وقف جاودان است و امروز خانواده مرحوم رضایی با وقف کتابخانه کار بزرگی انجام داده‌اند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کتاب رسانه‌ای است که سالها می‌ماند و میراثی از گذشتگان برای ما و از ما برای آیندگان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: کتابخانه‌ها امروز پدافند فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: فعالیت کتابخانه ها منجر به افزایش سواد و توانمندی عمومی جامعه، ایجاد امید و نشاط اجتماعی به واسطه افزایش سواد، توانمندی، ایجاد رضایتمندی و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، روی دیگر توانایی، دانایی است.

وی تاکید کرد: راه عبور از سختی‌ها و مشکلات از کتابخانه ها می گذرد، کتابخانه‌ای که در جایگاه سوم برای مردم بعد از خانه و مدرسه شناخته شده است.

حجت الاسلام سبزیان افزود: کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای می‌توانند سرمنشا بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: در واقع کتابخانه یک قرارگاه فرهنگی برای تربیت منتظران امام موعودحضرت مهدی (عج)، مدیران پرتلاش آینده، نوابغ و مخترعان کشور است.

به گزارش ایرنا، کتابخانه عمومی وقفی حضرت خدیجه(س) در ساختمان اهدایی خانواده مرحوم حاج محمدرضا رضایی واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی با زیربنای ۵۹۷ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ١٣ میلیارد ریال توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تجهیز و به بهره‌برداری رسید.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.