اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 17 خرداد 1402 / کد مطلب: 14980 / نظرات: 0


۵۵ روستای سبزوار با تانکر آب‌رسانی می‌شود


۵۵ روستای سبزوار با تانکر آب‌رسانی می‌شود  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: آب آشامیدنی ۵۵ روستای این شهرستان با تانکر تامین می‌شود و آبرسانی به این شیوه در عمده این روستاها به صورت کمکی و پراکنده صورت می‌گیرد.

حسین ریاضی افزود: از مجموع مناطق روستایی شهرستان سبزوار که در مواردی با تانکر سیار آبرسانی می شوند ۲۲ روستا در بخش مرکزی شهرستان و ۳۳ روستا مربوط به بخش روداب است.

وی اظهار داشت: عمده این روستاها به علت کمبود منابع تامین آب پایدار و یا دوری از مجتمع های آبرسانی، به ویژه در ماههای گرم سال به وسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: همزمان با فصل گرما، برخی مناطق روستایی این شهرستان به عللی چون فرسودگی و طولانی بودن شبکه توزیع با تنش آبی رو به رو هستند و یا در ایام پایان هفته بر اثر پدیده مهاجرت موقت به مناطق روستایی ییلاقی و باغ ویلاهای اطراف سبزوار، مشکلاتی در تامین آب پایدار ایجاد می شود.

ریاضی افزود: ۱۲ مجتمع آبرسانی در ۲ بخش مرکزی و روداب سبزوار در کنار ۱۱ روستای مستقل وجود دارد که در بخش مرکزی سبزوار ۲۰ حلقه چاه با برداشت ۱۲۵ لیتر آب بر ثانیه و در بخش روداب نیز ۱۱ حلقه چاه موجود است که ۷۵ لیتر بر ثانیه آب از آن برداشت می شود.

سبزوار با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و حدود ۴۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۲۰ روستای این شهرستان سکونت دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.