اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 18 خرداد 1402 / کد مطلب: 14986 / نظرات: 0


۲ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز سبزواری آموزش سواد دیجیتال دیدند


۲ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز سبزواری آموزش سواد دیجیتال دیدند معاون مدیر کل و  مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: طرح آموزش سواد دیجیتال ‌با هدف ارتقای توانمندی‌ها برای ۲ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی سبزوار ارائه شد.

 سیدولی‌الله حسینی روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره طرح آموزش سواد دیجیتال این شهرستان گفت: ارائه سواد دیجیتال برای دانش آموزان و معلمان ابتدایی پایه اول هدف گذاری شده است.

وی اظهار داشت: طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی به دانش‌آموزان کمک می‌کند علاوه بر مصونیت در برابر تهدیدهای فضای مجازی، از ظرفیت های این فضا به نحو مطلوب بهره مند شوند.

وی با اشاره به نقش رسانه های دیجیتال در آگاه رسانی عمومی جامعه افزود: برای نمونه ماجرای شهادت شهید الداغی با بهره گیری از قدرت رسانه بازتاب ملی و گسترده داشت چنانکه مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که شهادت این شهید افکار عمومی کشور را بشدت تحت‌تأثیر قرار داد.

۱۰ درصد مدارس ابتدایی سبزوار مجری طرح آموزش سواد دیجیتال شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: طرح آموزش سواد دیجیتال به عنوان نیاز ضروری دانش آموزان ‌و با هدف ارتقای مهارت‌ها در برنامه کاری مقطع ابتدایی مورد توجه قرار گرفته است.

اشرف باغانی افزود: طرح آموزش سواد دیجیتال به منظور ورود آگاهانه دانش آموزان به فضای مجازی برای نخستین بار در سطح ۱۰ درصد از مدارس ابتدایی این شهرستان به اجرا درآمد و ۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز دوره ابتدایی از آن برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: مدارس مجری این طرح در شهرستان و نیز رابط طرح سواد دیجیتال شهرستان توانسته اند در استان خراسان رضوی خوش بدرخشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: امروز سواد دیجیتال از نیازهای ضروری در زندگی و هم برای یادگیری، کار و پیشرفت است لذا باید ضمن آشنایی با نرم افزارهای مختلف از مراقبت کودکان در فضای مجازی غافل نشویم.

باغانی با بیان اینکه ارتقای شایستگی های دیجیتالی همکاران و سپس دانش آموزان از جمله برنامه‌های سواد دیجیتال است، افزود: خروجی طرح آموزش سواد دیجیتال علاوه بر توانمندسازی معلمان و شناسایی استعدادهای دانش آموزان، ارتقای مهارت برنامه‌نویسی، طراحی و سواد دیجیتالی مبتنی بر استانداردهای علوم کامپیوتر، کاربرد فناوری در زندگی و امنیت سایبری دانش‌آموزان است.

وی افزود : ۱۰ طرح برتر دانش آموزی شهرستان با نرم افزار اسکرچ و اسکرچ جونیور در مراسم اختتامیه سواد دیجیتال توسط دانش آموزان ارائه شد و از ۳۰ دانش آموز برتر این حوزه تقدیر شد.

۵۹ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار درس می خوانند که حدود ۳۳ هزار نفر از آنان، دانش آموز مقطع ابتدایی هستند./ایرنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.