اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 18 خرداد 1402 / کد مطلب: 14988 / نظرات: 0


حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی تا انتخابات اسفند۱۴۰۲ تغییری نمی‌کند


حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی تا انتخابات اسفند۱۴۰۲ تغییری نمی‌کند  یکی از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی ستاد انتخابات استان اعلام کردند تغییرات احتمالی در حوزه های انتخابیه استان به انتخابات ۱۱ اسفند ماه امسال نمی رسد و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان رضوی بدون تغییر نسبت به دوره قبل برگزار می شود.

نماینده مردم شهرستانهای نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: فعلا در کمیسیون شوراهای مجلس تفکیک حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد به ۲ حوزه با ۲ نماینده مجزا رای آورده است.

احسان ارکانی افزود: همچنین کلات از حوزه انتخابیه مشهد جدا شده و در عوض بخش های رضویه و احمدآباد مشهد (که پیشتر با فریمان و سرخس یک نماینده داشتند) به این حوزه انتخابیه الحاق می شود و شمار نمایندگان شهرستان مشهد به ۶ نفر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مطابق آخرین مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس مردم شهرستانهای کلات و درگز هم یک حوزه انتخابیه را تشکیل می دهند و دارای یک نماینده خواهند بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: این تغییرات هنوز باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و به رای گذاشته شود و البته به رای آوردن این مصوبات خوشبین نیستم.

ارکانی افزود: با توجه به زمان طرح این مصوبات در صحن علنی مجلس، تغییرات یاد شده در صورت تصویب برای اجرا به انتخابات پیش روی مجلس یعنی ۱۱ اسفند ماه امسال نخواهد رسید و انتخابات یاد شده از نظر تعداد نمایندگان و مرزهای حوزه های انتخابیه بدون تغییر نسبت به دوره گذشته برگزار خواهد شد.

امیر فریدنیا، سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی هم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ تغییری تاکنون در تعداد و مرزهای حوزه های انتخابیه اعمال نشده است و این انتخابات همچون دوره گذشته برگزار خواهد شد.

خراسان رضوی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای ۱۸ نماینده از ۱۲ حوزه انتخابیه بود، همچنین از مجموع ۶.۵ میلیون جمعیت استان در انتخابات دوره قبل مجلس، ۴.۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.