اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 خرداد 1402 / کد مطلب: 14990 / نظرات: 0

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:


علوم انسانی نیازمند تحول است


علوم انسانی نیازمند تحول است  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علوم انسانی نیازمند تحول است و در این مسیر روزآمدی، بومی سازی و علمی کردن آن ضروری و مورد تاکید است.

 حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر پنجشنبه در نشست "استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز" در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: تحول در حوزه علوم انسانی به این مفهوم نیست که هر نظریه که از غرب آمده، اشتباه است.

وی با اشاره به اهمیت عقلانیت به عنوان یک موضوع مهم اظهار داشت: در فضای های علمی و دانشگاهی حافظه محوری باید به عقلانیت محوری تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در رشد مقالات موفق بوده ایم، گفت: در این باره نباید تنها به مقاله نویسی بسنده کرد، چراکه مقالات کاربردی و مسئله محور مهم است.

وی اظهار داشت: دانشگاهههای کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند و در تعامل با یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

خسروپناه با اشاره به بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در گذشته ساختاری برای نقشه جامع علمی نبود، بدین منظور کمیته ای ایجاد و هیات های اندیشه ورز در برخی دانشگاه ها به این موضوع کمک می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: علوم انسانی نیازمند تحول است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه به لحاظ برپایی کرسی های نظریه پردازی و نوآوری در ردیف دانشگاههای موفق است و تاکنون ۴۲ کرسی نظریه پردازی و یک نشست نوآوری برگزار کرده است.

در این نشست "استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز" برخی استادان دانشگاه، دیدگاهها و ارائه نظریات خود در این حوزه را ارائه کردند.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد./ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.