اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1390 / کد مطلب: 151 / نظرات: 0

بخشدار روداب:


محور روداب - سبزوار تحمل بار سنگين ترافيك فعلي را ندارد


محور روداب - سبزوار تحمل بار سنگين ترافيك فعلي را ندارد   بخشدار روداب سبزوار گفت: محور روداب – سبزوار با عرض حدود شش متر، تحمل بار سنگين ترافيك موجود را ندارد.
 
'محمود شم آبادي'  به خبرنگار ايرنا گفت: اين محور در اوايل انقلاب توسط جهاد سازندگي و بر اساس ترافيك همان زمان ساخته شده است.
وي تعريض و بهسازي محور روداب – سبزوار در حد استاندارد محورهاي بين شهري را خواستار شد و افزود: اين محور هنوز به عنوان يك جاده فرعي روستايي مطرح است.
وي رفت و آمد جمعيت پنج هزار نفري شهر روداب، اهالي دست كم 20 روستاي بخش روداب و اهالي چند روستاي بزرگ بخش مركزي سبزوار از اين محور را خاطر نشان كرد و افزود: علاوه بر اين با احداث كارخانه سيمان در بخش روداب روزانه حدود 90 خودرو سنگين حمل سيمان نيز در اين محور تردد دارند.
وي با بيان اينكه اين محور تاكنون شاهد تصادفات دلخراشي بوده است اظهارداشت : پارسال دو كارمند روداب و در سال جاري همسر و فرزند يكي از كارمندان اين شهر جان خود را در اين محور از دست دادند.
شم آبادي گفت: وضعيت نامناسب اين محور موجب بي علاقگي برخي كارمندان براي حضور در روداب شده است.
وي با اشاره به آغاز مطالعات تعريض و بهسازي محور روداب – سبزوار در سال گذشته افزود: بر اساس مكاتبه نمايندگان سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با مدير كل راه و ترابري و جوابيه اين مسوول، كار مطالعاتي اين محور در سال جاري ادامه دارد و با اتمام مطالعات براي شروع طرح در سال آينده اعتبار اختصاص خواهد يافت.
وي با بيان اينكه با توجه به وضعيت اين محور مردم روداب انتظار رسيدگي سريعتر به وضعيت آن را دارند افزود: رسيدگي به اين محور از مصوبات شوراي بخش در سال گذشته بوده و تا كنون وعده هاي بسيار در اين زمينه داده شده است.
بخشدار روداب استقرار پليس راهور در شهر روداب را هم يكي از ضروريات براي ايمن سازي محور روداب – سبزوار و ايجاد امنيت رواني براي رانندگان در اين محور دانست و افزود: با توجه به تردد تعداد بسيار خودروهاي حمل سيمان در طول روز ، اهميت اين حضور در محور مزبور بيشتر است.
وي گفت: حضور پليس راهور و برخورد قاطع با رانندگان متخلف ، موجب كاهش تصادفات اين محور و جلوگيري از بسياري حوادث ناگوار مي شود.
بخشدار روداب سبزوار با اشاره به ديدار اعضاي شوراي اسلامي روداب با مدير كل راه و ترابري در هفته آينده گفت: در اين ديدار سعي خواهد شد اعتباري براي تعريض و بهسازي اين محور از محل اعتبارات ملي امسال در نظر گرفته شود.
شم آبادي خاطر نشان كرد: محور براباد (از توابع روداب ) به نامن (از توابع بخش داورزن سبزوار ) كه مي توانست با فراهم كردن امكان تردد تعدادي از خودروهاي حمل سيمان از اين محور، كمكي براي كاهش بار ترافيكي محور روداب - سبزوار باشد هم در انتظار تامين اعتبار براي ادامه عمليات است.
وي با تقدير از خدمات دولت در رسيدگي به محورهاي روستايي گفت: تعريض محور روداب – سبزوار به عنوان محور بين شهري حداقل انتظار مردم اين بخش از مسوولان است.
رسيدگي به محور روداب – سبزوار با توجه به تصادفات ، فرسوده بودن آسفالت و عرض كم راه، تاكنون بارها از سوي مسوولاني از قبيل امام جمعه شهرستان ، نمايندگان اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي ، فرمانده پليس راه ، اعضاي شوراي اسلامي برخي روستاهاي بخش هاي روداب و مركزي و شهر روداب مورد تاكيد قرار گرفته و از طريق رسانه هاي مختلف منعكس شده است.
بخش روداب از توابع شهرستان سبزوار در حدود 40 كيلومتري جنوب شهر سبزوار واقع شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.