اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 دي 1390 / کد مطلب: 1544 / نظرات: 1


سی و یكمین یادواره پنج شهید هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار 22 دی ماه برگزار می شود


سی و یكمین یادواره پنج شهید هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار 22 دی ماه برگزار می شود  معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار از برگزاری سی و یكمین یادواره پنج شهید هویزه و 43 شهید جهادگر این شهرستان پنجشنبه شب هفته جاری در سبزوار خبر داد.
  
 
'محمد جواد ایزدیان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عروج ملكوتی این شهدای گلگون كفن در 16 دی ماه سال 1359 گفت: یادواره شهدای هویزه 16 دی ماه هرسال در كربلای هویزه برگزار می شود و خانواده معظم شهدای هویزه در سبزوار برای شركت در این مراسم اعزام می شوند.

وی افزود: برای فراهم شدن امكان حضور این خانواده ها در یادواره شهدای مزبور در سبزوار نیز این مراسم با یك هفته تاخیر در این شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به دعوت برخی از مسوولان نظامی و اجرایی كشور و خراسان رضوی

برای حضور در این مراسم گفت: حجت الاسلام 'حسینی بوشهری' امام جمعه موقت قم به عنوان سخنران ویژه در این مراسم دعوت شده است.

وی افزود: در مراسم امسال همچنین حدود سه هزار نفر متشكل از خانواده معظم شهدا، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس از سراسر كشور، دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم ، میهمان محفل شهدا خواهند بود.

وی برگزاری تئاتر عاشورایی، روایتگری دوران دفاع مقدس، سخنرانی و مداحی را از جمله برنامه های این یادواره ذكر كرد.

ایزدیان گفت: عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادمان شهدای هویزه در مصلای سبزوار و مسابقات مختلف ورزشی از برنامه های جانبی این یادواره است.

حماسه هویزه در اجرای عملیات نصر در 16 دی ماه سال 1359 در جنوب غرب شهر هویزه به وقوع پیوست كه طی آن پنج شهید به نام های 'محمد فاضل'، 'حسن فتاحی ثانی'، 'مجید مهدوی'، 'سید مصطفی مختاری' و 'مجید كریمی' از جهادگران شهرستان سبزوار به شهادت رسیدند./





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.